ICMP melding Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Twente

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Hallo collega's

Bij een Kennis doet zich het volgende probleem voor. Iedere 5 minuten (en soms vaker) Meldt Norton Personal Firewall 2004 dat er een inbraak is verijdeld via een ICMP (zie foto)

Wie weet welk programma dit veroorzaakt, of hoe ik dit kan voorkomen. De IP-adressen verschillen iedere keer, dus daar moet je niet op letten.

PC AMD Athlon 800
256 MB Intern
ISP Essent @Home
Norton AV 2004
Norton PF 2004

Groetjes Iwan

krijgt hij dan eerst een venster met de vraag een poort te blokkeren of te openen ,
daarstaat toch programma naam in die toegang vraagt
zo was toch bij mij vroeger toen ik geen router had

De foto was inderdaad iets groter, en op de vraag welk programma, moet ik helaas het antwoord schuldig blijven, het blijkt een EXTERN programma te zijn, en dan geeft hij dat niet.....

Hij geeft wel netjes het IP-adres, maar dat verschilt elke keer.....

Groetjes Iwan

je kunt ook blokkeren maar als ze iedere keer een ander ip hebben zal vervelend zijn
getest op spyware!

Ja, ik heb AD-AWARE, SPYBOT 1.3 en SPYWARE-BLASTER geinstalleerd toen de PC nieuw was, en ze zijn allemaal ge-update, maar die vinden niet wat.
(ik ben op de hoogte van het feit dat SPYWARE-BLASTER niet zoekt, alleen maar blokkeerd)

Het zou makkelijker zijn, als je bepaalde meldingen zou kunnen negeren, zodat NPF die niet liet zien....

Groetjes Iwan

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, want het probleem bestaat nog steeds.......

Staan de instellingen wel op aanbevolen? Bij een te hoge instelling wordt elke poging, hoe klein ook, weergegeven.

Ja, die staan in de normale stand zoals je ze hebt na de installatie. De PC is namelijk net helemaal opnieuw geinstalleerd door mij, inclusief alle updates. Ze hebben een kabel-aansluiting van Essent@home en ik vermoed dat die de problemen geeft, maar zeker weten doe ik dat niet.....

ik dacht zo, laat ik nog maar een keer deze vraag rond laten gaan, ik heb namelijk nog steeds hetzelfde probleem hier, weet iemand waar je in Norton Personal Firewall die meldingen uitzet, zonder de beveiliging in gevaar te brengen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan