ICMP Redirect from WAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvgogh

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik deel Internet (kabel) met de buren via een router. De firewall van de router geeft via E-mail de onderstaande melding. Meerdere per dag en op onregelmatig tijden. Volgens mij ook steeds vaker. Iemand een idee wat dit is?

Dear User
Your router has detected and protected you against an attempt to gain access to your network. This may have been an attempted hacker intrusion, or perhaps just your Internet Service Provider doing routine network maintenance.
Most of these network probes are nothing to be worried about - these types of random probes should NOT be reported, but you may want to report repeated intrusions attempts. Save this email for comparison with future alert messages.
Your router Alert Information

Time: 02/19/2003, 16:59:01
Source: 213.xx.xx.xx
Destination:213.xx.xx.xx
Type:5, Code:5

Laatst bewerkt door een moderator:
In verband met je pricacy en om problemen te voorkomen heb ik de IP-adressen in je bericht veranderd.

Dit is een melding dat de firewall van je router een binnenkomend verzoek (kan heel onschuldig zijn en, zoals al aangegeven, veroorzaakt worden door je provider) heeft geblokkeerd.

Het kan ook iemand zijn die probeert je pc aan te vallen, maar je firewall houdt gelukkig stand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan