Ico

Status
Niet open voor verdere reacties.

herbert

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2002
heb al bij zoeken gezocht maar vind geen oplossing:Ik heb het progje Hush page icon filter,dit staat onder C/progr files/hush page;ik heb iets verkeerd gedaan maar weet niet wat,al de icoontjes kon je hier verkleind zien,als je erop klikt gingen ze open,nu staan ze allemaal met hetzelfde icoon en als ik erop klik gaan ze open in Irfan View,met welke extensie moet ik "ICO"openen normaal gezien(liefst niet met Irfan View) en hoe kan ik terug die voorbeeldjes(thumbnail)krijgen zodat ik ze kan zien,nu zien ze er alle hetzelfde uit? voorbeeld in bijlage,bedankt;Herbert

3 keer goede keer

bijlage was te groot hier is ze dan

Bijlagen

• screenshot2.jpg
    screenshot2.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 57
hoi

als je de icoontjes met rechtermuisknop aanduid,
krijg je dan niet de optie "openen met"

neen Luuk,ik denk dat het probleem ligt via "msconfig" en dan open

Dat genoemde progje ken ik niet, wat ik wel weet is dat als je iets niet geopend wil hebben met een bepaald progje, zoals in jouw geval IrfanView, dan moet je dit uitvinken in dat progje. Open IrfanView, Klik op Options/Properties, tabblad Extensions en tot slot klik op Clear all en OK.

Gezina,het progje speelt hier geen rol denk ik.Als ik in WIN/installed system icons kijk dan zijn alle icons gelijk,ik kan dus niet zien welke icoon het is

Da's best lastig als je het progje niet kent, wel is het echt zo dat als er extensies zijn aangevinkt in IrfanView, dan trekt dit alles naar zich toe, toch maar ff doen zoals ik eerder schreef. Kan je ook ergens extensies aanvinken in Hush Page? Geen FAQ ergens op hun site of dergelijke?

Geplaatst door herbert
Gezina,het progje speelt hier geen rol denk ik.Als ik in WIN/installed system icons kijk dan zijn alle icons gelijk,ik kan dus niet zien welke icoon het is

Ga naar beeld en zet een vinkje bij explorebalk als je dan op een icoon gaat staan zie je hem in iedergeval links onderin bij details , zal wel niet zijn wat je bedoeld maar je kunt dan toch zien wat het is .

ik heb in irfan view gedaan zoals je zei,maar als je in start/instellingen/mapopties/bestandstype en dan naar pictogram gaat (ICO extensie) openen met:bij mij staat IE ,dus dit gaat maar bovenaan links staat als pictogram het teken van WIN. zelfs in Win/installed sys icons wat een prog is van win en niet van Hush page of Irvan View staat alles in het pictogram met het teken van Win?? ICO ext kan ik openen met IE of IRVAN VIEW,geen probleem maar de thumbnails van alle icons op mijn PC geven het pictogram van WIN en niet het pictogram dat het zou moeten tonen,dat is het probleem

neen Roby,lukt niet kan ook niets zien. Ik kan het icoon alleen zien als ik het open???

Het heeft met de standaard instellingen van "ico" bestanden in het register te maken (waarschijnlijk de waarde "DefaultIcon", die moet nl. %1 zijn)
Met TweakUI kun je de iconen laten herstellen via Repair/Rebuild icons (heb geen 98 meer dus weet het niet precies)

Als dat niet helpt moet je de inhoud van deze 2 sleutels:
HKEY_CLASSES_ROOT\.ico
en
HKEY_CLASSES_ROOT\icofile
van een andere goed werkende 98 machine kopiëren naar je eigen pc (heb zelf XP anders had ik het hier gezet, denk niet dat het anders is maar je weet het nooit)

suc6

Ik lees hier net dat je al eerder ruzie hebt gehad met je iconen. :)
Hoe heb je dat dan opgelost?

henrik ,bij iconfile staat hij op %1;maar hkey classes_root/ico staat er bij mij niet in
Ja Ik had vroeger ook een probleem maar dit was ineens opgelost,vraag mij niet hoe???

Heb je al gedaan wat ik in mijn vorige bericht zei (TweakUI en/of sleutels kopiëren)?

henrik,ik heb het geprobeerd met Tweak toch zonder resultaat,wat betreft de regel copieren:ik ken niemand met win 98SE die mij die regel kan bezorgen,als jij het moest weten? Leg mij dan wel goed uit hoe ik dit moet doen want ben een newbie!!
Bedankt,Herbert

Ik heb het voor je gevonden.

- Download de bijlage
- Verander de extensie van .txt naar .reg
- Dubbelklik op het bestand en beantwoord de vraag of je de gegevens in het register wilt importeren met Ja.
- Start je pc ff opnieuw op en kijk of het probleem opgelost is.

suc6

Bijlagen

• ico.txt
    ico.txt
    179 bytes · Weergaven: 101
henrik,ik heb het tekstbestand gedownload maar begrijp niet wat je wil zeggen met :verander van text naar reg?? kan je mij stap voor stap eens uitleggen wat ik moet doen want ben een beginneling,thks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan