.icobestanden niet meer weergegeven in Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elies

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Nadat ik enkele weken heb gezocht op internet en diverse forums heb uitgeplozen waaronder HelpMij, heb ik me geregistreerd om deze vraag te stellen:

Ik heb een hele verzameling pictogrammen (.ico) in verschillende mappen geplaatst.
Via de Verkenner kon ik snel een pictogram vinden omdat het icoontje direct werd weergegeven.

Nadat het programma EasyThumbs na installatie aan al mijn eigen verzamelde .ico bestanden zijn eigen EasyThumbicoon had gegeven, heb ik EasyThumbs gedeïnstalleerd in de hoop dat ik weer mijn gewone iconenweergave zou terugkrijgen, helaas is dat niet gebeurd.

Nu krijg ik voor elk .ico bestand hetzelfde icoontje, wit rechthoekje met gekleurde "puntjes" erin, omdat er geen icoon toegewezen is.
En dat moet ook niet, ik wil geen zelfde icoon voor de .icobestanden, ik wil ze in Verkenner gewoon weergegeven zien worden zoals het altijd was, allemaal verschillende plaatjes.

De meesten kan ik helemaal niet zien, bij sommigen lukt het wel via Filmstrip weergeven, maar dat is maar bij een paar.

RefreshEm, TweakUI Rebuild Icons, IconCache.db weggooien heeft niet geholpen.

De systeemiconen van XP zijn namelijk wèl allemaal gewoon te zien, het gaat alleen om de .icobestanden die ik zelf van internet heb gehaald en verzameld.

Ik heb er duizenden en gebruik ze erg vaak, dat is wel heel onhandig nu dat ik ze niet meer kan zien... openen in een viewer lukt ook niet.

Kan iemand mij zeggen hoe ik dat hersteld krijg?

Heel erg bedankt alvast!

Systeemhertsel doen naar de tijd dat hij het wel deed!

Robin

Staat de schijf vol of heb je gewoon te weining ruimte?

Als de schijf vol staat:

1: defragmenteren

2: Cleanen met Ccleaner of Dcleaner

3: Schijfopruiming

Staat de schijf vol of heb je gewoon te weining ruimte?

Als de schijf vol staat:

1: defragmenteren

2: Cleanen met Ccleaner of Dcleaner

3: Schijfopruiming

De C-schijf is maar 5 GB, de D-schijf 15 GB en ik laat er meerdere malen per week wel 8 verschillende cleaners en antispyware op draaien dus dat is het verder niet. Verder draait er Kaspersky Internet Security die rotzooi tegenhoudt.

Mijn pc is helemaal schoon en opgeruimd en haalt met jvPT16 een score van 100/100.

Maar daar gaat het nu niet om...

Mijn vraag is hoe ik het weer zo krijg dat ik de .icobestanden weer gewoon te zien krijg als verschillende plaatjes.

Systeemherstel staat dus uit en ik heb ook geen XP CD-rom.

Naja 20 gb is niet echt van dat je zegt o wat goed!
Ik zou er 1 van 80 bij laten zetten en daarna systeemherstel doen.
Het is goed voor je computer allebei!

Naja 20 gb is niet echt van dat je zegt o wat goed!
Ik zou er 1 van 80 bij laten zetten en daarna systeemherstel doen.
Het is goed voor je computer allebei!

Dat weet ik allemaal wel en dat komt nog wel een keer...
Ik heb nog een externe HD liggen van 250 GB.

Maar nogmaals daar gaat mijn vraag niet over...

Ik wil graag mijn .ico's als plaatjes zien.

Dat is nu voor mij het belangrijkste.

Weet ik maar dan lijkt mij systeem herstel het beste!
Als dat niet kan... moet j een schijf van 80 GB intern kopen!
Zo duur is dat niet en je probleem is dan opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan