Icon nvidia driver in systemtray

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hoi,

Ik heb weer een raar probleem. Ik heb net een schone installatie van xp achter de rug, maar stuit op een probleempje met het icoontje van mijn nvidiadriver rechts onderin. Deze wil ik namelijk niet zien maar verbergen, maar elke keer als ik hem op 'altijd verbergen' zet komt 'ie weer terug na een herstart. Nou herstart ik niet zo vaak maar heb geen zin om elke keer dit icoontje weer op ' altijd verbergen' in te stellen..

Weet iemand hoe ik hem misschien op een andere manier zo kan instellen dat 'ie gewoon weer altijd verborgen blijft, of hoe ik dit probleem anders kan oplossen?

start > uitvoeren > msconfig > laatste tablad en vink daar die nivida weg dat heb je toch niet nodig :)

Geplaatst door lamp
start > uitvoeren > msconfig > laatste tablad en vink daar die nivida weg dat heb je toch niet nodig :)

Dat zou inderdaad een manier zijn. Maar het blijft raar dat 'ie na elke herstart weer terugkomt uit zichzelf. En daarbij moet ik dan via een omweg mn driver opstarten om gebruik te maken van dualscreen etc. Maar als er echt geen oplossing voor is om dit ergens te veranderen dan doe ik het wel zo :)

Configuratiescherm
Beeldscherm
Instellingen
Geavanceerd
Tabblad van jouw videokaart (rechts)
"Werksets" selecteren (in linker schermpje)
Vinkje verwijderen bij "Pictogram van de taakbalk inschakelen"
Toepassen, OK

Zo is het bij mij althans.

Geplaatst door buffy
Configuratiescherm
Beeldscherm
Instellingen
Geavanceerd
Tabblad van jouw videokaart (rechts)
"Werksets" selecteren (in linker schermpje)
Vinkje verwijderen bij "Pictogram van de taakbalk inschakelen"
Toepassen, OK

Bedankt voor jullie hulp uiteraard, maar het is niet wat ik bedoel. Ik wil hem niet weg hebben uit mn systemtray, maar alleen maar opruimen zodat ik hem niet zie maar er door te klikken op het pijltje er zo wel bij kan. En dat 'opruimen' gaat goed totdat ik de pc opnieuw opstart en hij weer op 'altijd weergeven' staat. Hij schakeld dus zelf terug van 'altijd verbergen' naar 'altijd weergeven' na een herstart..

Bijlagen

• raar geval.jpg
    raar geval.jpg
    91 KB · Weergaven: 86
Misschien helpt het om even met een 'schone lei' opnieuw te beginnen wat de systray betreft:

1. Open de register-editor (start > uitvoeren > intypen regedit > ok).

Navigeer (via de plusjes) naar:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify

Verwijder bij die sleutel de volgende twee waarden:
IconStreams
PastIconsStream

Sluit de register-editor af.

2. Open taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) en kies het tabblad Processen.
Selecteer explorer.exe en beëindig dat proces. (Je startknop, taakbalk e.d. verdwijnen nu. Dat is ook de bedoeling.)

3. Open Taakbeheer opnieuw. Kies Bestand > Nieuwe taak.
Type in: explorer.exe en klik OK.
(De startknop, taakbalk komen weer terug.)

4. Je moet nu even opnieuw instellen welke systray-icoontjes je wel en niet wilt verbergen.

Alles gedaan wat je zei maar helaas. Na een herstart weer die $@#$* nvidia-icon (op 'altijd weergeven') in de hoek.. Nu vraag ik me af of de bug of in de driver zit of in xp, denk zelf die laatste..

Maar ik haal de icon wel weg door het vinkje weg te halen in de driver zelf (zie buffy's eerste reactie) en ga het wel eens rustig uitzoeken, mischien dat ik toch nog tot een oplossing kan komen..

Of jullie moeten nog wat weten!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan