Iconen bureaublad verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Berichten
808
Hoi ik had de icoontjes op mijn bureaublad netjes ingedeeld zoals ik het wilde.

Maar nu staat alles weer terug als eerst (gewoon links onder elkaar.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de icoontjes blijven staan waar ik ze wil hebben.
 
Rechtsklikken op je desktop - pictogrammen schikken - en het vinkje bij automatisch schikken weghalen. Dan kun je ze overal naar toe slepen (althans in W98)
 
Ow mijn vraag is verplaatst zie (kon um al niet vinden) maar goed, ik heb Windows ME

Eigenlijk was ik al net zo ver als jij Anni maar bij mij blijft het na het opstarten niet zo, dan staat alles weer onder elkaar.

Ligt dat mischien aan het feit dat ik temp files wis ofzo?
 
Anni heeft voor 'n deel gelijk. Je moet die vink voor automatisch schikken weghalen, maar ook een vink plaatsen bij uitlijnen op raster. Dan blijven ze staan. Ikzelf heb xp, maar ik denk dat dit in ME ook zo is.

grtz
 
dit treed ook op als je bent opgestart in de veilige modus en volgens microsoft is daar weinig aan te doen (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q256196)

maar er is toch een oplossing voor, download en installer wintidy van
http://www.pcnineoneone.com/tweaks/tweekz1k.html
of ezdesk van http://ezwaretech.home.attbi.com/

alhoewel je pictogrammen zouden moeten blijven staan als je opnieuw boot in normale modus is zo altijd je rangschikking gewaarborgd.

overigens kan je volgens mij in ME geen vinkje voor uilijnen op raster plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
@Vaat, dat laatste kan wel in ME, dochter heeft ME en om de zoveel tijd wordt er op 'uitlijnen op raster' geklikt qua zooitje op bureaublad :)
 
Geplaatst door gezina
@Vaat, dat laatste kan wel in ME, dochter heeft ME en om de zoveel tijd wordt er op 'uitlijnen op raster' geklikt qua zooitje op bureaublad :)

je kan er wel op klikken, dat kan in 98 ook. Maar kan je er een vinkje voor plaatsen, zodat dus ze altijd gerasterd blijven. Je zegt namelijk om de zoveel tijd word er op gedrukt. Dat zou niet hoeven als er een vinkje voor kon.
 
:eek: o zo, je hebt gelijk Vaat, dat kan in mijn Win 98 se ook niet, maar ja, 1 klikske is toch geen ramp?!
 
Geplaatst door gezina
:eek: o zo, je hebt gelijk Vaat, dat kan in mijn Win 98 se ook niet, maar ja, 1 klikske is toch geen ramp?!

helemaal geen ramp, maar het ging er even om of dat eventuele vinkje dus de veroorzaker was van het feit dat de bureaublad icons na een boot weer door elkaar heen stonden, dus allemaal links. Net als na een boot in de veilige modus.
 
...als je klikken kunt op "uitlijnen op raster", dan wil dat ieg zeggen dat er een raster is. In 98 en ME betekent dat dan volgens mij dat de pictogrammen die je ergens heen geschoven hebt zo een plekje in het raster zoeken zo dichtbij mogelijk bij waar jij (Lees Disturbed) ze heen geschoven hebt. Slik...is dit nog te volgen?
In eigenschappen voor beeldscherm->vormgeving->geavanceerd vind je onder> item < nog: ruimte tussen pictogrammen Hor. en Vert. Zo kun je de rastergrootte nog veranderen.
shocked.gif


grtz
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb het allemaal zo goed mogelijk proberen te volgen. en gedaan wat hier boven staat (dus op pictogrammen uitlijnen op raster geklikt)
Ze verschoven toen een beetje, maar ze staan toch wel nog wel aardig.

vervolgens history gewist en opnieuw opgestart en alles stond nog goed, dus ik ga er van uit dat het bij deze is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan