Iconen op taakbalk

• Onderwerp starter Onderwerp starter ipea
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ipea

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Hallo,

Raar probleempje...ik heb al mijn programma iconen op de taakbalk staan ( taakbalk snel weergeven aangevinkt)
Elke keer als ik de PC heb afgesloten en opnieuw opstart moet ik bovenstaande weer instellen, vervolgens blijven de iconen ook niet op de plaats staan waar ik ze heb neergezet.
Erg lastig en extra werk
wie weet de oplossing???

Zeker vreemd... Een oplossing heb ik er dan ook niet voor, wellicht wel een omweg. Zet je snelstart werkbalk uit, en maak zelf een nieuwe werkbalk aan die je op die plek zet. Maak ergens in je verkenner een mapje aan met de snelkoppelingen die je graag in de balk ziet, rechtsklik op je taakbalk, kies Werkbalken -> nieuwe werkbalk en verwijs naar het mapje. Wellicht houdt die wel stand...?

Ik heb nog even voor je op internet gezocht. Kan het zijn dat je laatst wat spyware hebt verwijderd? Er waren op een andere forum mensen met hetzelfde probleem, en onderstaande oplossing heeft voor veel mensen (niet allemaal) gewerkt:

I did some research and I solved the problem (at least for me).

After running HijackThis, I found the following entry:

F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\System32\wsaupdater.exe,

I pasted that line into Google and found a fix.

In Registry Editor (Start > Run... > regedit), navigate to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Name: Userinit

Data: %system32%\wsaupdater.exe,

%system32% represents the path to the System32 folder. For example, if the path is C:\Windows\System32, then the data would be

C:\Windows\System32\wsaupdater.exe,

Instead of wsaupdater.exe, the data should contain userinit.exe,. Using the example above, the data would be

C:\Windows\System32\userinit.exe,

Do not forget to add the comma at the end.

Close the Registry Editor and reboot your computer. Problem solved.

Hallo Verhoog,

Spyware verwijderd???? als je bedoeld met Ad aware ja dat fraai ik 1x per week
Jouw antwoord..........sorry begrijp ik helemaal niks van .Geen idee wat ik daar mee moet doen maar ja ik ben dan ook blond:D

Probeel het eens met dit universele prog voor taakbalkproblemen, ook voor blonde mensen, al dan niet geverfd.

Kijk ook eens in C:\Documents and Settings\"gebruikersnaam"\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\, daar zouden ze in moeten staan.

Zeker Lange Pier

C:\Documents and Settings\"gebruikersnaam"\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\
daar staan ze maar...
ik ben ze ook niet kwijt moet alleen ieder keer als ik de PC opstart het zaakje weer instellen

het progje dat je gaf ...daarmee veranderd er niets dus toch blond en de rest:p

Eerst "Repair, Disable/Enable Task Manager" en voor repair kiezen, "Restore to Default" en toen "Save Quick Launch Sort Order" geprobeerd?

Snap er geen jota van, gooi die QuickLaunch map eens weg, of kopieër hem naar een andere plaats, reboot, maak via rechtermuisklik op de takbalk de quicklaunch weer aan met een vink, en plaats die snelkoppelingen weer terug uit die verplaatste map, of maak nieuwe.

Ik ook niet Lange Pier,

De map QuickLaunch staat er netjes en alle programma's staan daar ook in ( snelkoppelingen)
maar ik snap niet wat je bedoelt...kopieeren naar een andere plaats???? waar naar toe dan en met inhoud??????dan deze zin....ach daar snap ik helemaal niks van...
op de takbalk de quicklaunch weer aan met een vink, en plaats die snelkoppelingen weer terug uit die verplaatste map, of maak nieuwe.
zal wel aan mij liggen hoor ik ben niet zo handig:confused:
( rood is jouw tekst, dit voor de duidelijkheid)

Die map naar een andere plaats kopieëren, dan de oorspronkelijke map wissen, of die map verplaatsen, begin daar eens mee.

Reboot.

Als dat gedaan is, ga je met de muis op de taakbalk staan, dan rechtermuisklik, en bij werkbalken en snel starten, deze aanklikken/vinken.

Nu is er een nieuwe map QuickLaunch aangemaakt, waar je de snelkoppelingen uit die verplaatste/gekopieërde map weer naar toe kunt kopieëren, of zelf in snel starten weer nieuwe aanmaken.

oke ga ik doen nog ff een vraagje.....maakt het niet uit waar op de C: ik de map QuickLaunch naartoe kopieer??????

Nee, als je maar wel onthoud waar naar toe.:)

Weet niet of het zal helpen, maar nee heb je.

Welke XP versie is het, Home of Pro?

Dan zou je nog het volgende kunnen proberen, gpupdate /force in start, uitvoeren kunnen ingeven en voor ok kiezen, als bovenstaande niet werkt.

Nou Lange Pier NADA
Ik kan nu geen snelstarten meer aanvinken krijg de melding kan werkbalk niet maken......

Paniek.....die map maar weer terug kopieeren??????

en bedoel je dit gpupdate /force intikken bij uitvoeren???????
gaan toch geen gekke dingen gebeuren he????

Rustig, denk aan je hart.:)

Als je bij de eigenschappen van start kijkt, en dan bij Taakbalk, kun je hem daar wel aanvinken?

Overigens kun je met het eerder aangegeven progje, al die dingen repareren, snap alleen niet waarom dat bij jou niet wil werken.

Die Gpupdate zet alle permissies in Gpedit weer op standaard, mocht er daar iets staan wat niet hoort.

ja ik pas op krijg bijna een hartaanval:p
Bij werkbalken kan ik snelstarten niet aanklikken melding zie boven
Bij eigenschappen wel alleen......er gebeurt niks als ik weer ga kijken is het vinkje er uit

Ik heb in ieder geval de zaak weer terug gezet zodat ik snelstarten kan gebruiken.

Nee dat progje deed niets maar nu dit......
Die Gpupdate zet alle permissies in Gpedit weer op standaard, mocht er daar iets staan wat niet hoort.
Dat zegt me natuurlijk helemaal niets maar kan ik dat veilig doen???? Veranderen er dan geen andere zaken????
ik bedoel zodat ik geen hartverschuiving krijg?????

Gpupdate kan geen kwaad.

Je had ook gewoon Set Quick Launch as Default kunnen gebruiken, in dat progje.

Nou ik heb Gupdate gedaan maar noppes nada.........word er gek van maar meer nog ...ik begrijp het niet
Lijkt me toch iets te gek om voor dit probleem te formateren en opnieuw te installeren:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan