Iconen vasteschijfstations verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Een aantal van de iconen van m'n harde schijven is ineens verdwenen.

Heb hier en daar al wat gezocht, maar loop vast in de beschrijving (klopt vaak niet met e.e.a. in config. scherm).

Iemand die me in de juiste richting kan brengen of nog mooier, de oplossing voor dit probleem heeft?

Heb idd een nieuwe schijf geplaatst en gepartitioneerd, dus e.e.a. is wel veranderd.
Het ging wel samen met een nieuwe install.

Kan ik dit weer goed krijgen? Heb al Fix it van Microsoft toegepast, maar dit heeft niet geholpen.

Kijk bij mapopties>weergave (run>control folders) of de optie "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" aangevinkt is.

Hey, zie nu pas je reactie! Geen melding van gehad.

Ehhm.. ik heb geen menubalk meer in m'n verkenner - edit: ergens iets aangevinkt en hij is weer terug.

Heb die optie aangevinkt (maar is niet standaard..)

Ik heb nu onderstaande situatie:

Icons.jpg

Laatst bewerkt:
Helaas niet, alleen de werkbalk was zoek en heb ik weer teruggevonden - ook vreemd op zich dat deze verdween, nog nooit meegemaakt.

zie afbeelding.

Klik rechts op de schijf>eigenschappen>aanpassen>standaardinstellingen herstellen.
Doe anders een chkdsk /f /r of een sfc /scannow

Bij C: kan ik geen 'aanpassen' vinden, bij de andere schijven wel maar geen resultaat.
Beide opdrachten uitgevoerd en er wordt heel even een zwart venster zichtbaar dat even snel weer verdwijnt.
Helaas ook geen resultaat.

Taai probleem...

Helaas nog niet opgelost (de hond van Helpmij kwam langs).

Iemand nog een suggestie misschien?

Ga op de C: staan in de verkenner of mijn computer (wintoets + r) klik rechts>eigenschappen>extra>foutcontrole>nu controleren>vink de 2 opties aan>klik starten.
Je krijgt dan een bericht dat het station in gebruik is en dat bij de volgende keer opstarten het proces wordt uitgevoerd, herstart de pc en de schijfcontrole vindt plaats.
Niet onderbreken!
Voor sfc /scannow typ je bij uitvoeren cmd>enter>daarna voer je de opdracht in achter de prompt.

Laatst bewerkt:
Ok, maar hoe verklaar je dan dat er ook virtuele stations geen icoon meer hebben?
Net nog 'ns een iPod bijgehangen en die heeft weer wél een icoon. M'n virtuele stations heb ik even uitgeschakeld.
Zal de comp 'ns opstarten en de schijfcontrole laten uitvoeren.

Hoi Chopra,

Gebruik je een (goede up-to-date virusscanner), en heb je al een scan uitgevoerd?

'k gebruik Avast, zal hem ook nog 'ns laten scannen. Nog meer speeltjes natuurlijk.
Wel na de lange schijfcontrole... :rolleyes:

Ik weet niet hoe groot dat de schijf is, als het heel erg lang duurt zou het wel eens een indicatie kunnen zijn dat je schijf aan het einde van z'n Latijn is. :o

't is een gloednieuwe schijf nota bene :) Maar ook andere schijven missen een icoon. Gezondheid heb ik getest.
De HD controle heeft vannacht gelopen en geen resultaat. Nu 'n diepe scan.

Nee, tuurlijk kon je dat niet weten.

Meen van wel, werkte niet (zwart venster dat direct verdween).

Heb ondertussen ook met tuneuputils e.e.a. gecorrigeerd, maar zal het nogmaals proberen met die opdracht.

I'll be back..

Meen van wel, werkte niet (zwart venster dat direct verdween).
Open de opdrachtprompt (rechtsklik) als administrator onder bureau-accessoires.
Dan moet het lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan