Icoon aanpassen van bijpassend programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Ik heb nu een verkeerd icoontje in de verkenner staan, b.v. bij een eps-bestand van Illustrator.
Hoe kan ik hierbij het goede icoon krijgen? Bij XP kon je dat aanpassen bij Map opties, maar in Vista zoek ik me een ongeluk!

Wie weet hoe?
Bedankt!

als het een illustrator bestand is moet je er gewoon voor zorgen dat in de eigenschappen van het bestand gewoon staat dat het bestand automatisch geopend moet worden met illustrator en niet met een ander programma...

Dan zal het illustrator icoontje wel weer tevoorschijn komen :thumb:

Dat doet hij dus niet!
Ik wil het daarom handmatig aanpassen maar in Vista kan ik het niet vinden in XP was het makkelijk bij Mapopties!

Waar zit dit in Vista?

ok :confused:

euhm, het is toch wel een .ai bestand?
Is het ook echt wel gekoppeld aan illustrator?(dus in het configuratiescherm)

Ik weet dat je zomaar mapicoontjes kan veranderen in de eigenschappen maar ik denk niet dat het zomaar kan voor programma's of foto's en dergelijke

Hallo jelpot, bedankt voor je reactie.
ai is inderdaad ook een bestand welke je kan openen in Illustrator!
Maar eps ook. Dit is meestal een vector bestand welke je verder kunt verwerken in b.v. Indesign.
Ik snap niet dat dit zo moeilijk kan in Vista in XP kon je bestanden koppelen aan programma's en ook een eigen icoontje meegeven zodat deze, als je er dubbel op klikt, het programma zichzelf opent.

Laatst bewerkt:
Hallo telwat, bedankt voor je reactie.

Is er geen makkelijkere manier om simpel een icoontje te veranderen?
in XP kan dat heel makkelijk bij mapopties !
Om nou in het register te gaan rommelen gaat me een beetje te ver, bovendien hoef ik geen icoontje te downloaden of zelf te maken, ik wil gewoon het originele icoontje laten tonen welke bij Adobe Illustrator hoort en geleverd wordt.

Laatst bewerkt:
Hallo!

Zijn je instellingen van dat bestand ook zo ingesteld als bij mij in men bijlage?

Bijlagen

• illustrator-instellingen.jpg
    illustrator-instellingen.jpg
    49,9 KB · Weergaven: 143
Ja, exact hetzelfde.
Alleen het icoontje van ai (of eps) is gewoon blanco,
Zie bijlage.

Bijlagen

• screen.jpg
    screen.jpg
    67,6 KB · Weergaven: 95
en al je andere icoontjes zijn wel ok?

misschien even de mapopties terug op zijn standaard zetten...

Mapopties op standaard baat ook niet en andere icoontjes zijn oké, alleen Illustrator niet!
Maar waar ik eigenlijk nog van niemand een antwoord heb gekregen is: Kan ik niet, zoals in XP, de iconen zelf aanpassen!?

Laatst bewerkt:
telwat nogmaals:

Is er geen makkelijkere manier om simpel een icoontje te veranderen?
in XP kan dat heel makkelijk bij mapopties !
Om nou in het register te gaan rommelen gaat me een beetje te ver, bovendien hoef ik geen icoontje te downloaden of zelf te maken, ik wil gewoon het originele icoontje laten tonen welke bij Adobe Illustrator hoort en geleverd wordt.

hoe je zoals in xp de iconen zelf kunt aanpassen weet ik niet :confused:

wat je wel nog eens kan gaan proberen is hetvolgende:
-configuratiescherm(klassieke weergave)
-standaardprogramma's
-een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen
-Zoek dan daar naar de extensie van je bestanden en kies voor ander programma
-(ook als het al op illustrator staat ingesteld) ga en kies voor illustrator.
-Start eens opnieuw op

hopelijk is het dan verholpen...

Wil ook niet baten.
Bestaat er geen extra progje waarmee je iconen kunt aanpassen?

sorry maar zo'n programmatje ken ik niet denk ik :S

Maar je kan het wel eens proberen te repareren met de tune up utilities repair wizard :thumb:(heeft bij mij al zeer veel goed kunnen maken,ook ivm iconen ;))

Dit programma heb ik erop staan maar deze werkt alleen in hoofdzaak met Windows iconen, in ieder geval geen Illustrator en andere Adobe programma's.

ook niet als je de iconen 'reset' zogezegd met dat programma?

Kies eigenschappen van het bestand. Wijzig Openen met in Kladblok. Klik Toepassen en OK. Als het icoon nu gewijzigd is, kun je hetzelfe proberen met Illustrator.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan