Icoon airplay ineens verdwenen van Ipad en Iphone, hoe krijg je deze weer terug?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sitas

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Gisteravond wilden via airplay iets zien via aplle tv maar even later wat het icoontje weg terwijl die er eerst wel was. Heeft dat iets te maken met apple tv? Hoe kan ik airplay nu weer terugkrijgen als icoon?
Groet Sitas

Voor zover mijn ervaring reikt: Doorgaans is het genoeg om de hele ipad/iphone te herstarten. Voor airplay moet de apple tv in het netwerk zichtbaar zijn, dus liefst staat die aan tijdens en na de herstart.
PS: Ik ga er hier vanuit dat zowel de apple tv als de ipad/iphone in hetzelfde thuisnetwerk zitten (wifi/bedraad), dus geen problemen hebben elkaar te 'zien' in het netwerk.
PS2: Ook ga ik ervan uit dat de verbinding van de ipad/iphone met het netwerk stabiel en krachtig is.

Tijs.

We hebben inderdaad dit alles gedaan maar nog steeds geen airplay icoon op Ipad en Iphone.. Heeft dit te maken met de apple tv of staat dit er los van?

Airplay icoon heb je toch ook als je geen aplle tv hebt? Heeft dit er iets mee te maken?

Niet voor niets schrijf ik dat de Apple tv goed 'zichtbaar' moet zijn in het (thuis-)netwerk voor de ipad/iphone! :confused:
Zonder apparaat in het netwerk gevonden waarop afgespeeld kan worden komt het airplay knopje ook niet!

Toevoeging: Je hebt toch (ooit) vanaf de iphone/ipad een koppeling gemaakt met de apple tv, nietwaar? Je dacht dat dat nergens voor nodig is? :shocked:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb een herstart gedaan op apple tv en nu is icoontje erweer en verbinding met Iphone. Nu Ipad nog.. Dat lukte gisteren niet. Is het zo dat het icoontje verdwijnt als je geen verbinding hebt met de apple tv?

Is precies zoals ik het schreef: Is de Apple tv niet zichtbaar op het netwerk (bijv. vanwege verbinding met ander netwerk dan de ipad, problemen met de Apple tv zelf etc.) dan is die niet te zien op de iPad.
Ik zou beginnen met een herstart van de iPad, gegeven dat op de iPhone de Apple tv ondertussen zichtbaar is (geworden).

Tijs.

Ipad ook gelukt na de herstart vd apple tv. Ik dacht dat airplay los stond v apple tv maar kennelijk niet. Hoe het nu kan dat het gisteren ineens verdween nadat hij eerst wel te zien was snap ik nog niet... Misschien is de remote app ook wel overbodig? Of handiger dan de afspands ediening die erbij zit? Het is ons nog niet allemaal duidelijk. Bedankt voor je tips!

Tsja, de wegen van Airplay zijn ondoorgrondelijk is ook mijn ervaring (zie mijn eerste posting). Een verklaring heb ik dus niet, want die had ik in mijn eigen gevallen met dit probleem ook niet (iphone en pc(iTunes) naar Apple Airport Express).
Ik kan je ook niets vertellen over die remote app, alhoewel ik die gebruikte om verbinding te maken vanaf mijn iPhone naar mijn pc(iTunes). Ik heb namelijk de iPhone niet meer (had 'm zakelijk), dus ik gebruik nu alleen de pc(iTunes) met de Apple Airport Express (en ook dat maar zelden, tegenwoordig).

Meer heb ik dus niet voor je. Graag gedaan m.b.t. de gegeven tips.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan