Icoon desktop.ini op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerfreaky

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2009
Ik krijg altijd na het opstarten een icoontje desktop.ini op het bureaublad van Windows.

Hoe kan ik dit voorkomen? Kan dat met de register? Zo ja, hoe?
Of kan ik het bestand desktop.ini definitief naar een andere map verplaatsen?

Systeem- en verborgen bestanden worden standaard niet getoond maar dat kun je wel aan zetten.
Kennelijk staat het bij jou aan en moet dat dus weer uit. Hoe je dat doet kun je lezen op deze pagina:
http://www.schoonepc.nl/windows8/windows-verkenner.html

Wel even naar onderen scrollen naar het kopje "Verborgen mappen en bestanden weergeven"
Daar wordt het aangezet maar zet jij het uiteraard uit.

Ik weet dat er wel een mogelijkheid bestaat om via register het bestand desktop.ini te verplaatsen of zo iets. Dat heb ik ergens gelezen.
Hoe doe ik dat?

Wat is er mis met de oplossing van @edmoor?
Windowstoets + r
typ
control folders
enter
tab weergave
vink aan: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)
Toepassen en ok.
Het is een systeembestand dat daar hoort te staan alleen zie je het niet als je de raad van @edmoor opvolgt.
Tip: Ga niet experimenteren met systeembestanden als je niet weet wat je doet.

Laatst bewerkt:
Ok, ondergetekende onderschrijft net als Mik Zjekker de oplossing van edmoor, maar simpele andere mogelijke oplossing, getest op Vista:

RechterMuisKlik op het Bureaublad op desktop.ini, Eigenschappen, kopieer Locatie, open Explorer, plak de Locatie in de Adresbalk, knip desktop.ini, ga een (1) map omhoog (bv. van C:\Users\<Openbaar>\Bureaublad naar C:\Users\<Openbaar> (Engels: <Public> & Desktop)) & plak desktop.ini.
Herstart 2x.

Werkt trouwens ook in 2003 (eindelijk!) & 7, 8 niet getest. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan