Opgelost Icoon Drive is veranderd

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal
Ik heb zojuist een Backup terug geplaatst, en toen viel me op dat een Icoon van figuur gewijzigd is
Te weten het Icoon van drive: NVMe-SSD (E: ) (dat overigens samen met drive D: deel uitmaakt van de 1TB SSD)
Hoe wijzig ik dát weer naar een gebruikelijk icoon hiervoo?
MVG
Dukkel

Schermafbeelding 2024-04-07 181107.png

Wellicht je Icon Cahce eens opniuew laten opbouwen coor de bestaande te verwijderen:

Het ligt aan metadata die ontbreekt of op een afwijkende manier werd samengesteld. Dit zit niet in de icon cache. Iconen zijn ook niet via het contextmenu aan te passen, zoals pictogrammen. Verwijder deze metadata door een backup te maken van de volgende map en verwijder deze dan: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\DeviceMetadataCache Opnieuw opstarten. Als dat niet werkt, dan kan u het zelfde proberen na het "Uitwerpen" of stoppen van het station in het contextmenu van verkenner. De NVMe SSD uitnemen en weer aansluiten is hier niet mogelijk maar dat had anders ook even gemoeten.
Mogelijk is dit gekomen omdat er nog geen NVMe was geïnstalleerd toen het herstelpunt werd gemaakt of dat het u toen nog niet was opgevallen. Er zijn updates geweest die deze veranderingen doorvoerden. Daarom is mijn idee verder ook dat u allereerst verschillende malen Windows Update start, om er zeker van te zijn dat Windows weer op het huidige niveau aangepast is. Updates worden niet gelijk allemaal gepresenteerd en er kunnen dagen tussen zitten.
Een ander idee is dat u deze partitie bezoekt via Verkenner. Maak verborgen bestanden, tijdelijk, zichtbaar met de map opties en kijk of u dit bestand kan verwijderen: autorun.inf Opnieuw opstarten.

Daar kon je wel eens gelijk in hebben, want ik heb op de 2 manieren die aangegeven de IconCache.db verwijderd, doch zonder resultaat.
Ik heb de data die op de NVMe SSd stond veiliggesteld. Toen geformatteerd en toen was het Icoon alweer hersteld
Evengoed mijn dank voor de bijdrage, mijne heren.

Staat dat pijltje voor een snelkoppeling? Zo ja, dan kun je het pictogram wijzigen onder > Eigenschappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan