Icoon (Excel) vastmaken aan taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmfjohan2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2015
Berichten
4
Beste mensen,

Per ongeluk heb ik Excel (2013) losgemaakt van de taakbalk. Het icoon staat nu op mijn bureaublad.
Met rechter muisknop krijg ik niet de keuze "vastmaken aan de taakbalk". Ook slepen naar de taakbalk werkt niet.
Wat me opvalt is dat het met andere iconen, die op het bureaublad staan wel lukt. wanneer de muis boven die iconen komt, dan staat er een locatie ergens op de C-schijf, bij Excel staat er "applications".
De laptop hangt niet in een netwerk, dus ook die applications zullen toch gewoon op de C-schijf staan.
Iemand een suggestie?

Alvast bedankt voor de hulp,
Johan
 
Exel naar taakbalk

In Start Exel opzoeken en met rechts klikken, er opent nu een keuze scherm.


Succes.
 
Dank voor de reactie, maar ook in dat keuze scherm tref ik geen "vastmaken aan de taakbalk" aan.
Dat is hem dus nog niet voor mij.
We zitten in het Windows 10 forum, dus leek me logisch, maar toch nog even te vermelden dat ik daarin dit probleem aantref.
 
Ga met de verkenner naar de map waar Exel.exe staat (mogelijk heeft deze in Office 2013) een aangepaste naam.
Kun je hem niet vinden geef dan een zoekopdracht met Excel.exe of Excel*.exe.
Door een rechtsklik op dat bestand krijg je een keuzemenu waarin de gevraagde optie vermeld dient te staan zoals ... (voorbeeld is voor Live Mail)Knipsel.PNG
 
Heb je een standaard installatie van Office? Of is het een click-to-run installatie van Office 365?
 
Sorry, ik weet het verschil niet. Het is een lokale installatie van een Office 365 abonnement.
 
Voor Office 365 zijn er abonnement types waarbij er geen lokale installatie van Office is. Kijk eens of je deze map hebt:
C:\Program Files\Microsoft Office 15\root\office15
 
Dank voor de reacties.
Ik kreeg ook nog last van pop-ups dat er niet compatibel applicaties geïnstalleerd waren (is niet zo, voor het eerst in mijn leven alles legaal!)
Het probleem is uiteindelijk opgelost door office te verwijderen en opnieuw te installeren.
Alle problemen gefixt. Ik heb hierover ook contact gehad met de helpdesk van Office 365 en het probleem ontstaat zoals ik al vermoede door de overgang naar Windows 10, die heeft moeite om de Office applicaties correct in de lucht te houden.

mvg
Johan
 
Er zijn veel meldingen dat de upgrade naar Microsoft Windows hun eigen pakket Microsoft Office in de war stuurt. Raar maar waar - hun eigen materiaal !
.
Deze vraag zou nu als "Opgelost" gemarkeerd kunnen worden.
Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan