icoonprobleem in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
943
Al mijn word iconen zijn verandert in ACDSee iconen.
De documenten openen wel gewoon in word.
Ook als ik een nieuw document opsla staat er een ACDCee icoon. Hoe krijg ik mijn word iconen terug.
Ik werk met XP.
 
Heel raar dat er een ander icoon staat dan van het programma waar het mee geopend wordt....

Maar als je rechtsklikt op een Word-bestand in de verkenner, dan eigenschappen doet, en kijkt bij "openen met..." -> wijzigen. Staat er dan ook echt Word, of niet?

En geldt dit ook voor bijv Excel documenten?
 
TweakUI downloaden. staat ook een optie "Icon restore bij"
 
Verhoog ik heb jouw oplossing ook geprobeerd maar dit heeft geen effect op het icoon.
Ook via tweak-ui heb nu wat geprobeerd maar geen effect.
Exel bestanden staan met hun eigen icoon in de lijst.
 
maar het helpt wel als je je computer opnieuw opstart?
 
Nou, ik had nog niet echt een oplossing, het was meer een vraag. Ik vroeg me af welk programma er nu staat aangegeven als je rechtsklikt op het bestand -> eigenschappen -> wijzigen, ACDSee of Word?
 
compres,

Meestal gebeurt dit als de icon cache vol raakt. Je kunt dit voorkomen/oplossen door de icon cache te vergroten:

- Start\Uitvoeren\Regedit

- Ga naar [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer] en maak een nieuwe tekenreekswaarde aan en noem het "Max Cached Icons"

- Dubbelklik erop en vul in het vakje 8192 in. Dit vergroot de cach naar 8 MB (meer dan genoeg)

- Start je pc opnieuw op en als het goed is is het probleem opgelost.

gtz
 
Verhoog, dan staat er "dit programma wordt geopend in word 2000", met het icoontje ervoor van word.
Als je verder gaat naar openen met en het document opend met word, gaat het document gewoon open in word maar het icoon blijft van ACDsee.

Erik
 
Henrik,
Ik kom tot CurrentVersion en daarna kan ik explorer niet vinden.
Ik wil je oplossing wel verder uitproberen.

Erik
 
Misschien een domme vraag maar weet je het zeker?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat je geen explorer hebt, het is niet zo'n kleintje ook (zie bijlage)
Maar goed, ik heb ook iets anders gevonden die het probleem zou kunnen oplossen: Je kunt het bestand "iconcache.db" verwijderen. Het staat in de map C:\Documents and Settings\gebruiker\Local Settings\Application Data (wel eerst alle bestanden via mapopties zichtbaar maken). Bij volgende reboot maakt windows weer een nieuwe aan en dan zouden jouw iconen weer goed weergegeven worden.

succes
 

Bijlagen

  • regedit.jpg
    regedit.jpg
    69 KB · Weergaven: 64
henrik,
explorer gevonden. Doe de veranderingen vanavond nog.
Erik
 
De eerste oplossing had geen succes. Bij de tweede oplossing kan ik iconcache.db niet vinden. Ook via zoeken niet . Ik heb ook iets anders gedaan. Ik heb het programma ACDsee verwijderd, ook uit het register. Nu staat er een acrobat reader icoon voor de word documenten. Ik denk dat het een register probleem is. Er moet toch ergens een toewijzing in het register zijn, die het juiste icoon bij het juiste programma zet.

Erik
 
Laatst bewerkt:
Om iconcache.db te vinden moet je wel de weergave van alle bestanden aanzetten, heb je dat gedaan? (Mapopties\Weergave\De inhoud van systeembestanden weergeven = aan, Verborgen bestanden weergeven = aan)

Mocht dat ook niet helpen, ga naar Bestandstypen (ook in mapopties)\"DOC" bestand\Geavanceerd\Ander pictogram, kies een andere icoon en klik op toepassen.
Herhaal dit nog een keer en kies nu weer de juiste icoon (hoort bij winword.exe).

gtz


PS: gebeurt dit alleen bij word-documnten of ook bij andere bestandstypes?
 
Ja, het is alleen bij Word gebeurd. Ik had de systeem bestanden en verborgen bestanden zichtbaar gemaakt.
Met de laatste oplossing heb ik succes. Ik heb het icoon van word helemaal verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Nu is alles weer in orde.
bedankt voor de hulp
Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan