Icoontje Deze Computer uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taalkring

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Beste mensen

Is het mogelijk om via het register of met een progje de snelkoppeling Deze Computer op het bureaublad te verwijderen of uit te schakelen.

Groeten OBS de Taalkring

Is het echt niet mogelijk

Is het echt niet mogelijk om het icoontje:

Deze Computer te verwijderen??

Wie weet raad ?????

"There is a registry hack which we don't recommend at all..."

ach, zo erg is het ook weer niet ;)
zo doe je dat:

- Start regedit

- Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\NonEnum

- Maak een nieuwe DWORD-waarde aan en noem hem {20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}

- Dubbelklik erop en geef hem een waarde 1

- ff rebooten en als het goed is, zie je Deze Computer niet meer op de desktop.

suc6

Werkt nog niet

Beste Henrik,

Helaas het werkt niet.

In het mapje policies moest ik de nieuwe sleutel NonEnum aanmaken en daarin de aanggeven DWOD-waarde aangemaakt en het de waarde 1 gegeven.

Ligt dat aan het besturingssysteem win 98se of is de plaats en of de DWORD-waarde niet juist.

Zou jij, of iemand anders, voor mij nog even willen kijken?

Bijvoorbaat dank

OBS "de Taalkring"

Je hebt het goed gedaan, het ligt idd aan de OS (ben ik na lang zoeken achtergekomen)

Het trucje zou volgens de auteur voor alle versies moeten werken. niet dus! het is alleen voor 2000 en XP en aangezien ik geen 98 (meer) heb kon ik het niet testen. sorry :confused:

Dus toch maar dat "onzichtbare icoon" trucje van Bennie?

gtz

progje om het te blokkeren

Beste mensen,

Als niemand weet welke aanpassing ik aan het register moet doen om het icoontje "Deze computer" te verwijderen of om het te deactiveren;

Is er dan iemand die weet met welk freeware progje ik dit icoontje kan uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan