icoontje harde schijf wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkuiper

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2003
Berichten
46
Als ik verkenner open heeft mijn harde schijf een raar icoontje. Iets van een document of zo. Waar kan ik dit icoontje wijzigen? Ik draai op windows 98 SE.
 
Geplaatst door rkuiper
Als ik verkenner open heeft mijn harde schijf een raar icoontje. Iets van een document of zo. Waar kan ik dit icoontje wijzigen? Ik draai op windows 98 SE.

Weet het niet precies , maar gaat dat niet gewoon met de rechter muis op het icoon en dan eigenschappen , kijk of daar de optie staat ?
 
Bij windows xp doe je het zo: Deze computer > Configuratiescherm > Beeldscherm > Bureaublad > Bureaublad aanpassen
 
@ excelsior en maxscavenger:

Dit is alleen voor het wijzigen van het icoontje van "Deze computer" en werkt helaas niet voor harde schijven...

@ rkuiper:

Probeer dit even:

Ga naar "Start\Instellingen\Mapopties\Bestandstypen"
Selecteer "Station" in de lijst, klik op "Bewerken" en vervolgens op "Ander pictogram".
Kies een andere icoon en klik op OK (op alle 3 schermen)
Herhaal dit nog een keer en selecteer nu de juiste icoon (zit in shell32.dll)

succes
 
heb ik geprobeerd. In File Types laat hij wel het gewijzigde icoontje zien, maar nog steeds niet in verkenner. Ook een beetje raar dat je deze actie 2 keer uit moet voeren.
 
Geplaatst door rkuiper
heb ik geprobeerd. In File Types laat hij wel het gewijzigde icoontje zien, maar nog steeds niet in verkenner. Ook een beetje raar dat je deze actie 2 keer uit moet voeren.

Juist omdat het heel vaak voorkomt dat het alleen in verkenner verkeerd weergegeven wordt moet je het 2x doen (eerst een andere dan de goeie).
Het kan ook aan je icon cache liggen maar geef eerst wat meer info:

- Heb je meerdere schijven/partities? zo ja, is het icoontje van alle hdd's veranderd?
- Zijn de iconen van andere bestandstypes wel goed?
- Wanneer is het begonnen?

gtz
 
Dit lijkt me eerder een foutje in het register. Zie je in de root van je harde schijf een bestand staan met de naam autorun.inf? Mogelijk dat je via mapopties (verkenner\beeld) alle bestanden zichtbaar hebben staan.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan