icoontje in doorlopend formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

john614

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2012
Ik wil dat in een doorlopend formulier bij een bepaalde waarde in een veld een icoontje zichtbaar wordt, bv. als er in het veld HK staat dat er dan een icoontje of png afbeelding van een huis (bv. 32x32) zichtbaar wordt en bij een andere waarde niets of een ander icoontje. Weet iemand hoe ik dat kan doen. Alvast bedankt.

In een doorlopend formulier? Dat wordt erg lastig. Je kunt uiteraard een plaatje op een formulier zetten, maar op een doorlopend formulier wordt dat alleen maar herhaald. Zie je 15 records, dan zie je 15 keer hetzelfde plaatje. Maak je dat plaatje onzichtbaar (d.m.v. voorwaardelijke opmaak bijvoorbeeld) dan zie je alle zichtbare 'herhalingen' ook niet meer. Dus het effect is nogal onbedoeld komisch en onrealistisch. Je moet dit, kortom niet willen. Maar je kunt uiteraard wél op basis van een veld iets doen met voorwaardelijke opmaak. Maar geen plaatjes, tenzij je daar een veld voor maakt waar je m.b.v. wingdings of een vergelijkbaar lettertype een huisje in zet.

Bedankt voor de snelle reactie en het is duidelijk dat dit niet kan op deze manier. Kan ik niet in een query een kolom toevoegen met de functie If, bv als er in een ander kolom een waarde staat HK er dan verwezen wordt naar een afbeelding.png in dezelfde map waar de database staat (geen c:\afbeeldingen\afbeelding.png maar bv. \afbeeldingen.png.
Ik hoop dat ik duidelijk ben. Ga zelf ook e.e.a. proberen maar weet nu waar ik het niet moet zoeken.
Nogmaals bedankt.

Een formule helpt je niet als het gaat om een niet-gebonden afbeelding. Je moet het plaatje dan opnemen in een tabel, dan kan het wel. Maar dan ben je terug bij mijn vorige oplossing. Het kan gewoon niet bij een niet-gebonden object, omdat je formule uit dat actieve record de ene keer wel het plaatje maakt (en dan herhaald voor alle records) en een andere keer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan