Icoontjes desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sibiza

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2002
Berichten
52
iedere keer wanneer mijn desktop tevoorschijnkomt of iedere keer als ik in control panel kijk, moeten de iccontjes worden ogebouwd. Dit ervaar ik als storend. Dit is niet opgelost nadat ik de hd geformatteerd heb. Heeft iemand een tip om dit op te lossen?
 
Wat heb je voor machine, processor en intern geheugen??
 
Dit lijkt me voort te komen uit te lage systeem specificaties, maar als je hier wat meer info over geeft kunnen we je wat meer vertellen....
Te denken valt aan:
Intern geheugen: hoeveel mb ram heb je?
welke processor etc..
 
ik heb precies hetzelfde probleem. ook nadat ik mijn pc toch flink heb ge-upgrade. hieronder mijn gegevens, misschien willen jullie mij ook helpen.


CPU AMD Athlon(TM) XP 2100+
motherboard Asus A7V8X
intern geheugen 512 MB


Thanks....
 
Ik vermoed dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn, het is natuurlijk niet een van de snelste meer.
 
maar misschien komen anderen met andere ideeën. Ik vind de videokaart (32 MB?) niet echt meer bij de rest van je systeem passen.
 
Hmm, dat hoeft niet echt een probleem te vormen die videokaart. Ik heb een laptop met XP en daar zit een 16Mb kaartje in. Geen problemen met de opbouw....
 
Wat bedoel je met opgebouwd worden ? dat ze eerst nog wit zijn= en daarna hun kleur/vorm krijgen?


Heb niks met de videokaart te maken denk ik.

ik hoor het wel van jullie
 
ja, dat bedoel ik. eerst wit en dan duurt het enkele seconden voor ze hun eigenlijke vorm hebben. waar zou het aan kunnen liggen debes?
 
Ik denk dat het meer met je systeembronnen te maken heeft.
Draai je zware programma's op de achtergrond? kazaa, firewall, etc etc. aan de andere kant met 512 mb geheugen moet ie toch wel wat aankunnen.

Zal eens voor je zoeken
 
ja ik draai imesh en emule, maar voor ik met emule werkte had ik het probleem ook al. ook draai ik sygate firewall en norton antivirus...
 
Probeer eens een aantal dingen uit te zetten die mee worden opgestart, om systeembronnen beschikbaar te maken. Zet dingen uit als inderdaad je Firewall, virusscanner, Kazaa en andere dingen die je kunt vinden. (dan even niet internetten of vreemde disks openen natuurlijk, vanwege virussen).

Ga naar Uitvoeren -> type 'msconfig' -> enter -> tabblad opstarten -> haal vinkjes weg voor dingen die je wilt uitzetten. Onthoud wel wat je doet, want daarna moet het weer terug gezet worden natuurlijk. Start opnieuw op en kijk of er iets is verbeterd.
 
Geplaatst door gompie1304
Ik ben van plan in april een andere te kopen.....
Precies, De videokaart is wel zo ongeveer het laatste waar ik het probleem zou zoeken...
Met 256 mb ram (of meer) zou je ook voldoende moeten hebben, lijkt me.
 
ik heb in mijn startup list niets overbodigs aanstaan. ik kan natuurlijk de firewall uitzetten, maar dat doe ik liever niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan