Icoontjes desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of de duivel ermee speelt, nou heb ik het zelf ook? Ervaar het niet als storend, maar het is wel frappant1

Heb een dualboot, en heb het alleen met XP trouwens.

Ik heb de oplossing nog niet gevonden trouwens Gompie / Sibiza.


groetjes Harry.
 
Het lijkt me op de één of andere manier toch te maken te hebben met beschikbare systeembronnen. Gisteren bijvoorbeeld startte ik gelijk bij het opstarten alvast mijn configuratiescherm op, terwijl het systeem eigenlijk nog niet klaar was met het laden van windows. De harddisk was nog aaan het ratelen zeg maar. En toen zag ik hetzelfde gebeuren in het config.scherm. Er waren op dat moment dus te weinig bronnen beschikbaar om de icoontjes en het scherm direct op te bouwen.

Probeer anders eens de beschikbare bronnen te achterhalen. Met de Systeeminfo in de Systeemwerkset van het Start menu is het mogelijk dat te checken. Misschien 'lekt' er ergens capaciteit weg.
 
Geplaatst door verhoog
Probeer anders eens de beschikbare bronnen te achterhalen. Met de Systeeminfo in de Systeemwerkset van het Start menu is het mogelijk dat te checken. Misschien 'lekt' er ergens capaciteit weg.

Verhoog, kan je iets gedetailleerder zijn? Ik denk ook dat het te maken heeft met instellingen of verlies van capaciteit, maar zou niet weten wat je bedoelt...
 
Sorry, ik keek het nog eens na, maar het was niet wat ik bedoelde. Wat ik zocht zit in het Windows Taakbeheer, als je éénmaal op ctrl-alt-delete drukt.

Bij het tabblad processen zie je wat je allemaal hebt draaien en hoeveel geheugen de progjes gebruiken. Bij het tabblad prestaties zie je het CPU gebruik en het geheugengebruik in concrete getallen.

Door beiden eens te bekijken en/of te volgen, kun je er achterkomen hoe het met je systeembronnen is gesteld en of daar wellicht wat aan moet gebeuren.
 
Ik ben wel benieuwd hoe dat bij jou/jullie is. Ik heb taakbeheer geopend en ik zie het volgende:

CPU gebruik tussen de 0 en 10%
geheugengebruik rond de 180 MB

Lijkt me alle maal in orde. Als ik nu dit bericht plaats en helpmij afsluit, kom ik weer op mijn bureaublad. k weet zeker dat dan de icoontjes weer moeten worden opgebouwd....
 
Tsja, dat zit allemaal goed volgens mij. Ik ben een beetje door de opties heen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan