Icoontjes in win 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

suz22

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2014
Berichten
15
Hallo

IK heb het volgende probleem.
Sinds kort heb ik win 8 (Windows 8.1 Enterprise Nederlands 32-bit) op en wat oudere Dell (inspirion 1501) geïnstalleerd en op zich werkt dit goed.

Maar wanneer ik iets heb geïnstalleerd dan komt het Icoontje van desbetreffende programma op het bureaublad
te staan en dan ineens staat er een wit blaadje voor.
Na het opstarten zijn ze goed maar enkele seconden later zet er een blaadje voor.

Ik heb even een foto gemaakt van wat ik bedoel.

IMG_1973.jpg

Hopelijk weet iemand hier op het antwoord en wat er aan te doen is.

Alvast bedankt voor jullie info en hulp
 
Hallo,

Aanvulling op ROYONIX: Dit gebeurt wanneer de zogenaamde icon cache corrupt raakt. De icon cache is een tijdelijk bestandje waarin de icoontjes worden 'gecachet'. Dit 'cachen' zorgt ervoor dat de icoontjes snel kunnen worden geladen. In jouw geval is ie het icoon dat aangeeft dat er sprake is van een snelkoppeling kwijt (pijltje). Dit wordt vervangen door een blaadje (dat het icoon niet gevonden kan worden). Dit is verder geen groot probleem/error wat ervoor zorgt dat Windows corrupt kan raken et cetera. Maak je daar dus niet druk om.

Dit had ik laatst zelf ook bij een Windows 7 laptop. De oplossing van ROYONIX heeft voor mij toen uitstekend gewerkt. Mocht je niet uit de handleiding komen, zal ik hier even een kleine alternatieve handleiding typen die hetzelfde doet:

1. Ga naar het bureaublad.
2. Klik met de rechtermuisknop op de startknop.
3. Kies voor 'Uitvoeren'.
4. Vul in het venster dat zich opent de volgende tekst in:
Code:
%appdata%
5. Er opent zich nu een Windows Verkenner venster. Klik op 'Appdata' in de adresbalk (naast uw naam).
6. Dubbelkklik op de map 'Local'.
7. Er opent zich nu een map met vele submappen. Hier moet je het bestand 'IconCache.db' verwijderen. Echter is deze nog niet zichtbaar. Deze zichtbaar maken doet u op de volgende manier:
7.1. Ga naar het tabblad 'Beeld' in het Windows Verkenner venster.
7.2. Vink in het tabblad 'Verborgen items' aan. Het bureaublad zal zich vernieuwen (refreshen).
8. Nu is onderin het venster (scroll eventueel naar beneden) het bestand 'IconCache' verschenen. Verwijder deze (rechtermuisknop op 'IconCache' en kies voor 'Verwijderen'). Vergeet niet deze te verwijderen uit de Prullenbak.
9. Sluit het venster en start de computer opnieuw op door te kiezen voor 'Opnieuw opstarten' (dus niet voor 'Afsluiten' en vervolgens de pc opnieuw inschakelen!).

Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is, mocht u niet uit de handleiding van ROYONIX komen.
 
Hallo bassie9

Ik heb gedaan wat je schreef (precies)
'IconCache.db' heb ik verwijdert, de prullenbak geleegd blad afgesloten en op pc opnieuw inschakelen (bij mij staat er opnieuw opstarten)
PC gaat uit en weer aan icoontjes zijn even zichtbaar daarna weer achter een blaadje.
als ik dan ga kijken staat er weer een 'IconCache.db' tussen.
Heb het nu 5 keer geprobeerd maar het resultaat blijft het zelfde.

Nog meer ideeën

Ik heb nog niet zo een Icon Cache Rebuilder wat beschreven word in de http://www.thewindowsclub.com/rebuil...-cache-windows die bij ROYONIX staat.
Weet nooit precies wat het is en doet en welke ik hebben moet.

in ieder geval bedankt voor het mee denken :thumb:
 
:( Vind ik vreemd dat niets die mooie tip van bassie9 geholpen heeft ( heb je precies stap-voor stap instructies gevolgd ? ) i.v.m. IconCache Rebuilder die kan je gebruiken bij windows 8 ook zo staat tenminste daar onder download balk en boven in de titel geschreven ..


Citaat :

IconCache Rebuilder is gemaakt door TWCF lid Lee Whittington voor The Windows Club,
op een verzoek van TWCF lid Bamajon197, en is getest op Windows 7, maar kan ook werken op andere Windows-versies.



P.S. Ook na gebruik je PC her-starten moet !
 
Laatst bewerkt:
Voer de handelingen van bassie9 nogmaals uit en voer daarna CCleaner uit.

Download of Update
51a72c6334c99-ccleaner16.png
Ccleaner


Start CCleaner op.

  • Voer Ccleaner uit en klik in de linkse kolom op Opties
  • Selecteer het tabblad Geavanceerd
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in de prullenbak die ouder zijn dan 24 uur
  • Selecteer het tabblad Instellingen
  • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
  • Klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
 
Ik ga het proberen, hou jullie op de hoogte

Update:

Hallo Dorado gedaan wat jij geschreven hebt maar helaas geen resultaat

Ik heb nu ook IconCache Rebuilder gedownload en geopend maar kan niet op Rebould klikken (is Licht Grijs) alleen maar op close.

De geselecteerde problemen zijn door CCleaner opgelost maar blaadjes blijven er voor staan

Vreemd vind ik het, zal wel door de naam laptop komen Is en blijft een Dell.
 
Laatst bewerkt:
:confused: Ik weet niet wat je daar aangeklikt hebt en wat allemaal wel en wat niet gedaan hebt ( niemand kan jou zien ! ), maar het is onmogelijk dat je niet IconChache gebruiken en/ of op Rebuild niet aankliken kan natuurlijk dat die grijs is maar als je de muis op zet dan die blauw word' en dat betekend dat je ook aanklikken kan, weet je zeker dat je op juiste extensie gedrukt hebt of dat je die inderdaad uigeprobeert hebt ?? :( ?

539ca0c482e2a-IC.gif
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb echt gedownload zie foto:
IMG_1974.jpg

Heb het pijltje er opgezet maar licht niet op alleen wanneer ik over close ga die licht wel op

Zip bestand uitgepakt naar bureaublad daar staat dan een mapje met 3 icoontjes IMG_1975.jpg daar heb ik IconCache Rebuilder.exe aan geklikt die opent zich maar sorry kan niet op rebould klikken
 
Royonix.

Alle exe bestanden die ik kan aan klikken doen het gewoon, die van IconCache Rebuilder kan ik ook gewoon aanklikken en dan start deze ook gewoon op kan alleen niet op rebould klikken.

Ga we een keer een andere Win 8 proberen op deze Laptop, win 7 werkte op deze ook al slecht.

Of tijd voor een nieuwe
 
IK heb dezelfde win 8.1 op een andere laptop geïnstalleerd en wat denk je. ik heb daar het zelfde probleem ook van die witte blaadjes op de icoontjes die op het buroblad staan.
Ik heb nu als eerste Icon Cache Rebuilder gedownload en ook hier blijft het vakje rebould licht grijs kan er niet op klikken.
 
Rechtsklik iconcacherebuilder.exe → Als administrator uitvoeren
 
Dorado ook als Als administrator uitvoeren werkt niet, ik denk dat het gewoon door de versie van win8 komt (winny)
 
:confused: Probeer maar toch die een hier exe file FixIt, weten we toch niets als je die echt uitgeprobeerd niet hebt :(
Dat is dus exe bestanden en associaties met exe bestanden en exe bestanden ( zoals aangegeven ! ) te kunnen gebruiken een fixit om ze te kunen repareren, en niet zoals jij denkt dat die voldoende is dat je ze wel openen kan ..

KLIK-->> http://www.pc-tips.info/tips/exe-bestanden-openen-meer/

Of je wil hier liever kliken ? -->>

P.S. dus jij hebt geen AVG PC TuneUp 2014 in je PC ?? :( die kan namelijk ook soms helpen ..
 
Laatst bewerkt:
Royonix Ik kan wel op exe bestanden klikken dat is het probleem niet, en ik kan ook zonder probleem de Icon Cache Rebuilder.exe aan klikken en die opent ook gewoon maar ik kan niet op Rebould klikken want die blijf lichtgrijs Zie foto bij bericht van 14 juni 2014, 23:23 die waar Ja ik heb echt gedownload zie foto: boven staat.
Het zijn alleen de snel koppelingen die last hebben van een wit blaadje er voor op het bureaublad

Ik kan alles gewoon installeren met welke exe ik ook aan klik

Maar ik zal je link morgen is proberen.

http://www.pc-tips.info/tips/exe-bestanden-openen-meer/

Of je wil hier liever klikken ? -->> werkt niet
 
Laatst bewerkt:
:D Moet je opletten op die Of je wil hier liever klikken, als je die klikt krijg je direct bestand downloaden ik heb net tig talen keren uitgeprobeerd en het werkt 100% :D

En i.v.m. jou exe bestanden je zei zelf dat je alles installeren kan toch ?? :( maar niet ook alles wat geïnstalleerd is gebruiken je kan, dus iets mis met jouw windows install.exe is ( of zo ), daardoor dacht ik als je draait die .exe FixIt wie weet misschien kan wat beter worden of zo, uiteindelijk tis wat van Microsoft en zeker geen kwaad kan ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan