Icoontjes op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky1234

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Ik ben een verwoed icoon-plaatser (kan er niets aan doen; heb ik mezelf zo aangewend; kom ik niet meer vanaf) op mijn bureaublad.
Nu wilde ik een (nieuwe) snelkoppeling plaatsen maar het volgende is gebeurd:

1.-
De icoon is geen icoon doch een plaatje (afbeelding) waar ik niets mee kan.
Dwars door alles en iedereen heen.

2.-
Alle icoon-omschrijvingen/titels zijn blauw opgelicht.

Hoe kan 1.- verwijderen?
Hoe kan ik alle titels weer normaal krijgen?

Dank,

Franky:o

Als je een icoon (snelkoppeling) wilt verwijderen: ga erop staan, rechtermuisknop en kies: snelkoppeling verwijderen..

En nr..2 geen idee

suc6

Je vraag staat volstrekt in het verkeerde subforum.
Klik onder je eigen bericht op 'Meld misbruik in dit bericht' en vraag de moderatoren je vraag te verplaatsen naar de juist besturingssysteemsectie van het forum. Vermeld in dat bericht naar de moderatoren dus ook het besturingssysteem dat je gebruikt, zodat zij weten waar de vraag naar toe moet.

Tijs.

Welke Windows gaat het hier om? Dan kan de topic naar de juiste sectie verplaatst worden. Backup / Images is heel wat anders.

Mooi dan gaat je topic naar die sectie toe.:)

Verplaatst Backup / Images --->>Helpmij.nl Forum > Besturingssystemen > Windows XP

Wat ik zou doen is het volgende:
M.b.t. vraag 1.: Open je Bureaublad in een Verkenner venster:
Start -> Uitvoeren -> shell:desktop
Kijk of je daar die snelkoppeling ziet staan die niet in orde is, en probeer die te verwijderen.
M.b.t. vraag 2.: Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Instellingen in de paragraaf Prestaties -> klik op Aangepast, en zet alle vinkjes aan.
Het vinkje dat gaat over weghalen van dat 'blauw' onder de naam van de snelkoppeling is: "Vallende schaduw voor namen van pictogrammen op bureaublad gebruiken"

Succes,

Tijs.

lukt niet

Goedendag,

Lukt niet (helaas):
te verwijderen icoon (= grotere afbeelding) staat niet in het overzicht, kan ik daardoor
niet verwijderen.

Tweede verhaal snap ik niet. Ik zorg dat overal vinkjes staan, behalve bij "Schaduw"- doch er veranderd niets. Andere opties?

Bij voorbaat dank.

Franky:o

Icoon-problemen OPGELOST

Goedendga,

Inmiddels opgelost.
Het lukte mij toch om de FOUTE icoon te verplaatsen en vervolgens te verwijderen.
Daardoor zijn alle icoon-titels weer genormailseerd.

Bedankt voor de aandacht.

Groeten,

Frank;)

EDIT: Ik zie zojuist dat de problemen zijn opgelost. Heel mooi! :thumb:

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan