icoontjes op scherm kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Hoi,
Ik gebruik windows 98 en wilde een sportvriend die Windows XP heeft helpen om zijn computer sneller te maken.Dat wilde ik doen met easycleaner en ad-aware.
Maar helaas,ik meende dat ik er een beetje verstand van had,maar hij liep vast en ,ik kon de computer zelfs niet meer aan of uit zetten.De stekker er dus maar uit.
In conf.scherm staan bij software nog alle programmas.Maar hij kan internet niet opstarten,omdat ook dat icoontje zoals ook anderen van zijn scherm weg zijn.Ik vind dit erg vervelend voor mij,voor hem ,maar vooral voor zijnn zoontjes.Dit is gisteren 22 maart veranderd.
Kan ik dit nog herstellen?? Zo ja,hoe.

Al vast erg bedankt.

Een radelose leek!:(
 
Als die vriend systeemherstel ingeschakeld heeft staan, kun je proberen het systeem naar een eerdere datum terug te zetten.

Start, alle programma's, bureau-accessoires, systeemwerkset, systeemherstel.
 
Probeer eens of het volgende wil werken;
Klik met rechts op het bureaublad>pictogrammen schikken op>vinkje neerzetten voor "bureaubladpictogrammen weergeven".
 
kan systeemherstel niet meer vinden

bureaubladinstellingen geprobeerd,en systeemherstel kan ik niet meer vinden.
Waar kan ik nog meer vinden?:(
 
Kun je systeemherstel niet vinden, of heeft hij geen herstelpunten? Dat is een groot verschil.

Het eerste is makkelijk, dat heb ik een paar berichten hierboven uitgelegd.
 
Kun je systeemherstel niet vinden, of heeft hij geen herstelpunten? Dat is een groot verschil.

Het eerste is makkelijk, dat heb ik een paar berichten hierboven uitgelegd.

Maakt adaware geen backup aan die je terug kunt zetten? Misschien iets teveel verwijderd.

Dacht ook dat het niet kon, maar bij een collega werkte mediaplayer niet meer nadat ze alles met adaware had weggehaald. Raar maar waar. (volgens haar zeggen dan he). Is toch van windows en kan toch geen spyware in zitten?
 
Kun je systeemherstel niet vinden, of heeft hij geen herstelpunten? Dat is een groot verschil.

Het eerste is makkelijk, dat heb ik een paar berichten hierboven uitgelegd.

Maakt adaware geen backup aan die je terug kunt zetten? Misschien iets teveel verwijderd.

Dacht ook dat het niet kon, maar bij een collega werkte mediaplayer niet meer nadat ze alles met adaware had weggehaald. Raar maar waar. (volgens haar zeggen dan he)
 
snelkoppelingen maken

De icoontjes staan in principe in de map
documents en settings/all users/bureaublad
maar ook in document en settings/ jouw account /bureaublad

Je kunt dus kijken of er bij all users nog wel
de snelkoppelingen(icoontjes) in deze map staan
Dan kun je ze kopieren naar de map van jouw account.

Een andere mogenlijkheid is om zelf nieuwe snelkopelingen aan te maken,
zoek het betreffende programma op bv voor internet
program files/internet explorer/iexplore.exe
en maak een snelkoppeling naar het bureaublad

Jan
 
ga opnieuw installeren

Hoi,ik ga tocjh maar alles opnieuw installeren.Lijkt me het beste.Iedereen bedankt voor de oplossingen.

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan