icoontjes verdwijen op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirk69

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
10
Yep,

Sommige icoontjes zie ik wel staan op mijn bureaublad en de rest zijn gwoon het IE teken.

Hoe los ik dit op?

Dank
 
kan je eens een screenshot plaatsen want ik begrijp niet goed wat je bedoelt
 
kan je eens een screenshot plaatsen want ik begrijp niet goed wat je bedoelt

Dat zijn gewoon links van mijn favorieten die ik verplaast naar mijn bureaublad,
vb sport.be,ebay om er maar een paar te noemen.

Dus het gaat hier om internet snelkoppelingen, dan is dit meer als normaal toch dat die het icoon van IE hebben.
 
ja het zijn dan snelkoppelinge, maar wat voor icoontje hebben deze dan?

Ik vraag het je nog eens om aub een screenshot te plaatsen :thumb:
 
ja het zijn dan snelkoppelinge, maar wat voor icoontje hebben deze dan?

Ik vraag het je nog eens om aub een screenshot te plaatsen :thumb:
Aja,maar als leek op pc-gebied weet ik echt niet hoe je dat laat staan wat het is :(
 
wel dat is niets dat je niet weet wat een printscreen is, er zijn zoveel mensen die dat niet weten maar ik ben het al een beetje beu geworden om dat altijd in mijn eigen woorden uit te leggen dus ben ik nu zo slim geweest om het eens te gaan opzoeken op het internet :thumb:

het nodige:

Je begint met het maken van een printscreen van je hele beeldscherm. Links boven op je toetsenbord zie je de toets met de vermelding "PrtScr".(naast toest f12)
Paint openen en ctrl + v typen.

Opslaan als en dan voeg je hier een bijlage toe door middel van de optie bij het typen van een nieuw bericht

(jah ik heb het zelf maar weer moeten doen want die uitleg was maar ellelang en een beetje onduidelijk voor mij :p --> veel te veel info!!! :D)

maar moest je het nog niet begrepen hebben
hier is dan toch die volledige uitleg
 
Je vraag blijft vaag. Wat je misschien bedoeld is dat bij sommige links naar websites een eigen icoontje staat, terwijl bij andere alleen het IE icoontje staat.

Dat is afhankelijk van waar de link naar verwijst: Heeft de website een zgn. favicon.ico bestand in de aangeroepen submap staan, dan komt dat als icoontje op je bureaublad. Heeft de webdesigner van zo'n website niet zo'n favicon.ico bestand aangemaakt, dan zie je het standaard icoontje van IE.

Tijs.
 
ah en voila dnties heeft altijd als onderschrift de perfecte uitleg om een printscreen aan te maken :D

Ik wist dat er zo iemand was maar wist niet meer wie :p
 
Je vraag blijft vaag. Wat je misschien bedoeld is dat bij sommige links naar websites een eigen icoontje staat, terwijl bij andere alleen het IE icoontje staat.
Inderdaad dat is het:)

Dat is afhankelijk van waar de link naar verwijst: Heeft de website een zgn. favicon.ico bestand in de aangeroepen submap staan, dan komt dat als icoontje op je bureaublad. Heeft de webdesigner van zo'n website niet zo'n favicon.ico bestand aangemaakt, dan zie je het standaard icoontje van IE.

Tijs.
 
dirk69--> je hebt helemaal niets gezegd alleen maar een quote :p
 
@Dirk69: Dan kun jij daar niet zoveel aan doen (zie mijn vorige posting), behalve zelf een icoontje kiezen voor de koppeling (=Rechtsklikken op een van die IE-icoontjes en Eigenschappen kiezen, knop "Ander pictogram")

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan