Icoontjes worden fout weergegeven!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

psnyders

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2001
Berichten
167
hallo ,

ik heb de laatste tijd last van icoontjes die verkeerrd of niet worden weergeven , bijvoorbeeld bij een zipbestand dat worden weergeven met een windowsicoontje of bijvoorbeeld een icoontje van een programma dat maar half of niet word weergeven.

Maar als je op de icootjes klikt dan doen ze het gewoon wel als een zipfile en de programma's doen het allemaal perfect.

Is dit een windowsfout?

Groetjes , Wouter
:)
 
Op de volgende pagina staat een tooltje: RefreshEm.

http://camtech2000.com/Pages/Useful.html

Info:

Wanneer Windows' Icon Cache beschadigd is geraakt kan het gebeuren dat de verkeerde pictogrammen worden getoond bij verschillende bestandstypen. Heeft u hier last van dan kunt u dit repareren met RefreshEM. Het programma nestelt zich niet in het geheugen, wordt onmiddellijk afgesloten na gebruikt en heeft geen zichtbaar venster. Dubbelklik simpelweg op het programma-pictogram wanneer u de Icon Cache wilt verfrissen.

Bron: www.breekpunt.nl
 
Icootjes

de icoontjes van de programma's zijn weeer gerepareert maar andere bestanden zoals zipfiles en nu ook de prullebak zijn nog steeds fout weergegeven.

hoe los ik dit op.

Groetjes , Wouter

:(
 
icoontjes

Nou hier snap ik helemaal niks van.
en ik vind het al niks om in mijn register te klooien dus dat doe ik maar niet.

kan het ok nog op een andere manier?

Groetjes , Wouter:confused:
 
Heb je computer intussen al eens opnieuw opgestart?
 
Op de cd van windows 98 staat het programma Tweak UI:

in de map \TOOLS\RESKIT\POWERTOY

er is een README.TXT en installeren doe je door TWEAKUI.INF rechts te klikken en installeren te kiezen.

Het programma heeft een tabblad repair en daaronder kun je voor rebuild icons kiezen.

Dat herstelt dan alle icons.


Je kunt er ook nog andere dingen mee tweaken; data-cd's niet automatisch laten starten, schijven verbergen in explorer, software uit de add/remove sectie halen, het schortcut pijltje van snelkoppelingen veranderen. En veel meer.


Vr.Gr. Egel.

(de onderstaande oplossing lijkt mij ook sneller ;))
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Egel
Op de cd van windows 98 staat het programma Tweak UI
Staat niet op alle Win98-cd-roms. En je hebt het ook niet nodig.
Je hoeft ook niets in het register te doen en dat programmaatje RefreshEm kun je ook wel weggooien.
Er is een heel simpele manier voor.
Zorg eerst dat je verborgen bestanden kunt zien. Hiervoor ga je in Verkenner naar Beeld > Mapopties > tabblad Beeld. Kies onder Verborgen bestanden voor Alle bestanden weergeven.
Ga dan in Verkenner naar C:\Windows en verwijder het bestand ShellIconCache.
Start opnieuw op.
Windows maakt een nieuw ShellIconCache-bestand aan en je icoontjes zijn weer normaal.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Guus,

Dat was het enige goede antwoord.

Prima advies.

Alles werkt weer prima!!!!

Bedankt.

May the force be with you

:cool: :cool: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan