Icredimail

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom B
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom B

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Is het mogelijk om de Incredimail email op twee computers synchroon le laten lopen. Ik werk met een een Livebox van Orange.Een gedrade pc aangesloten en een draadloze.

Ik kan wel op beide computers mail verzenden en ontvangen, alleen als de mail op de ene computer is binnengehaald krijg ik hem niet meer op de andere binnen.

Logisch, zodra je de mail hebt binnengehaald, is hij normaliter verdwenen van de mailserver en kan je deze niet nog eens binnenhalen op een andere PC.

incredimail

ja klinkt inderdaad logisch, maar ik weet bijna zeker dat het wel mogelijk is maar weet niet hoe ik dit moet instellen.Misschien kan het niet in Incredimail.

Hoi,

wat vaak wel kan is dat je op de ene pc1 je mail client zo configureerd dat je mail opgehaald word en het niet van de server laat verwijderen en vervolgens op de andere pc2 je de client zo insteld dat hij het wel van de server verwijderd.

Let wel dat je dan altijd eerst mail moet checken met pc1 en dan met pc2 anders is het alsnog weg voor pc1.

Een tweede optie is het is beide clients te configureren de mail op de server te laten staan, alleen dan loop je de kans dat je mailbox een maximum van je provider bereikt en dat er geen mail meer binnenkomt. Je moet dan wel af en toe handmatig je mail van de server verwijderen.

Groeten,
Byb501

Het beste is om op beide PC's de optie om de berichten op de server te laten aan te vinken. Standaard staat daarbij vermeld dat de berichten vijf dagen bewaard blijven. Dat wil zeggen dat als een bericht door een van beide PC's gelezen werd hij na vijf dagen van de server verwijderd wordt.
LET WEL, dit verwijderen gebeurt NIET door de server, maar door het e-mail programma bij het binnenhalen van mails!
Ik werk reeds geruime tijd op die wijze en heb nog nooit problemen gehad.
Je kan trouwens te allen tijde met IM, tenminste als je hem gekocht hebt, via 'geavanceerde account toegang' de mailbox leegmaken. Dat kan handig zijn als je een joekel van een bijlage hebt gekregen waardoor je mailbox dreigt vol te lopen.
Je kan ook het aantal dagen minder zetten als je zeker weet dat je bijvoorbeeld elke dag op beide PC's je e-mail binnenhaalt, kan je het aantal dagen op 2 zetten...

Merlin,

Enorm bedankt voor jouw advies, het werkt perfect!

gr. Tom B

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan