ICS, Windows firewall, SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovdg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2005
Ik heb sindskort service pack 2 geinstalleerd op de computer, waarmee ik internet. Nu wil ik deze internetverbinding graag delen met een andere computer.

Zo gezegd, zo gedaan. Althans, dat dacht ik. Goed een jaar geleden had ik zoiets ook geinstalleerd en het werkte toen goed. Echter destijds had ik service pack 2 nog niet geinstalleerd.

Wat is nu precies het probleem? Kennelijk houdt windows firewall het thuisnetwerk tegen, zoals ik dat in wil stellen. Ik mag van de firewall een thuisnetwerk instellen, maar dan moet ik voor de internet-netwerkkaart precies de netwerkkaart opgeven, welke ik niet gebruik voor internet. Als ik de netwerkkaart opgeef, welke ik wel gebruik voor internet, blokkeert windows firewall het hele zooitje.

Het is dus of:
- ik krijg mijn ics thuisnetwerk wel aan de praat, maar ik heb geen internet meer (immers, de netwerkkaart welke verbinding met internet zou moeten maken doet en kan dat niet (de netwerkkaart correspondeert niet met mijn kabelmodem)
- Ik heb wel internet (behoud mijn eigen instellingen), maar ik krijg ICS niet aan de praat (dankzij windows firewall).

Uitschakelen van de firewall (via beveilingsmenu of systeembeheer - component services) is geen optie. De computer activeert de firewall nl. automatisch als er een thuisnetwerk moet worden gemaakt en daarom blokkeert die alsnog.

Help !?

Wil je ook nog een normale firewall gaan gebruiken? Zo ja, dan kun je Windows Firewall beter uitschakelen. Windows is n.l. lang zo goed niet. Controleert wel binnenkomend maar niet het uitgaande verkeer.
Rechtsklik op security center en schakel de firewall uit in dat geval. Zodra je weer eens netwerkproblemen heb moet je opnieuw controleren of Windows Firewall uit staat. Vreemd genoeg staat het soms plotseling weer aan. (update misschien)

Lees nu je onderste noot. Inderdaad op dat moment wordt de boel weer ingeschakeld maar daar kun je alsnog als boven mee afrekenen.

Probleem omzeild

Beste Elisa,

Dank voor je antwoord. Inmiddels hebben we het probleem omzeild. We hadden nog een oud netwerkkaartje boven liggen.

Op de een of andere manier mocht ik de 2e netwerkkaart (welke niet voor internetverbinding
werd gebruikt) gebruiken om ICS te activeren. Daarom hebben we een andere netwerkkaart erbij gehangen. Deze werd wel geaccepteerd door windows firewall en de ics wizard. We kunnen nu weer op 2 computers internetten en bestandjes delen !

Groeten

Mooi!!!
Denk nog wel na over een firewall zoals Zone Alarm.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan