Id 1060 EN Id 7000 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Berichten
358
Geachte Helpmijers,

Ik heb sinds kort een probleem.
Als ik mijn computer opstart valt deze binnen de kortste keren (5 minuten) weer uit.

Als ik in logboeken > systeem kijk staan er twee 'fouten' die elke keer het probleem veroorzaken:

ID 7000: De driverLINX Port I/O Driver-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: Het laden van het stuurprogramma wordt geblokkeerd.
--------

ID 1060: Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 1060 van bron Application Popup niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heet gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

\SystemRoot\SysWow64\Drivers\DLPortIO.sys

------


Het gebeurt willekeurig tussen 1 minuut en 10 minuten, mijn beide schermen gaan dan zwart, en m'n videokaartfans gaan op 100% draaien. Kort erna wordt alles normaal herstart en kan ik weer verder. Dan na enkele minuten herhaalt dit probleem zich. Ik snap niet waarom de fans van de videokaart hard gaan draaien, temperaturen zijn normaal. Het kan niet aan de videokaart liggen denk ik.


Ik heb mijn drivers normaal geïnstalleerd (goede versie, 64 bit en OS), en alles is recent. Verder heb ik niet aan Windows gezeten (DLL bestanden wijzigen), of andere dingen die het systeem instabiel kunnen maken.

Hier mijn hardwarespecificaties:

I7 3770K
4X4GB 1600MHz RAM
Asus P8Z77-M PRO
ASUS Geforce GTX 660 TI DC2-2GD5
Cooler master Silent Pro M2 720W
Optische drive (DVD RW)
1X 830 Series 128GB
1X 1TB, 1X 2TB Seagate en 1X 1.5TB Samsung HDD
Windows 8 64 Bit staat op de SSD

Sinds een maand is er een herinstallatie gedaan, het kan dus zeker niet aan 'ouderdom' van het systeem liggen of dergelijke. Hardware is in orde en is goed geïnstalleerd (Draait al 1.5 jaar zonder problemen, ik maak om de 3 maanden altijd schoon).


Kan iemand mij helpen? De PC is praktisch onbruikbaar en ik type dit nu vanaf een laptop. Ik kan geen dumps vinden in C:\Windows\Minidump omdat daar niets staat. Ik heb op google gezocht, microsoft site zelf maar word er niet veel wijzer van. Volgens Microsoft's site ligt het aan dingen die bij het opstarten niet geladen konden worden.

Ik heb nog geen backups of herstelpunten aangemaakt dus dit is helaas ook geen optie, ik heb niet genoeg opslagruimte om dit te doen. Hopelijk is iemand bereid om mij te helpen. Mochten er onduidelijkheden/vragen zijn zeg dit dan, ik zou namelijk willen dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hardware is in orde en is goed geïnstalleerd (Draait al 1.5 jaar zonder problemen, ik maak om de 3 maanden altijd schoon).

Helaas, zo gemakkelijk kun je dat niet stellen. :(
Zelf denk ik aan een warmte probleem.

Kun je je computer opstarten en het bios in gaan en daar kijken naar de temperatuur van het systeem?
Valt hij dan ook na de gegeven tijdsintervallen uit als je in dat BIOS scherm blijft?

Nee? dan zit ik gelukkig voor jou fout. :eek:

Er zijn ook programma's die de temp meten en weergeven.

Onder Forum en Handige software is op deze site ook nog wel e.e.a. te vinden.

succes er mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in de beginpost gemeld dat de temperaturen goed zijn, gisteren werkte alles nog, temperaturen sluit ik uit. Aub even lezen voordat je een oorzaak aangeeft die het zeker niet is.
 
Ik had het over de tempearturen van het systeem. Niet van de videokaart.
Als de computer er mee stopt ligt dat meestal niet aan de videokaart.
Anders zou je beeldproblemen of geen beeld meer hebben maar de computer draait door.
Houd je vingers eens aan de diverse componenten dan heb je snel in de gaten wat warm is en wat niet.
Als het gisteren nog werkte kan er vandaag een transistor van een van de miljoenen van de processor kapot gegaan zijn bij het opstarten. En net die die dit veroorzaakt.
Hoeft zelfs niet in de processor gebeurd te zijn.

Verder zou je met een multimeter de spanning van de voeding kunnen meten en kijken of die raar doet als er gereset wordt.
Zo kun je nagaan of het aan de voeding ligt.
 
Ik had het ook over de temperaturen van het systeem, en allen zijn in orde. De opmerking van de videokaart ging er meer over dat de fans op 100% gingen zodra het pobleem voorkomt.

Ik heb ook geen beeld en de PC gaat gewoon door (en start daarna opnieuw op). Aan de voeding kan het dus niet liggen, anders zal het systeem gelijk zijn uitgevallen.
Bij logboeken staat dan ook een melding "kritiek" waarbij staat dat de stroom eventueel uitgevallen is, ook deze melding heb ik niet.

Ik snap niet hoe ik met een multimeter de spanning van de voeding zou kunnen meten, dit lijkt me overigens totaal niet nodig (geen idee hoe je hierbij komt?).

Is er iemand anders die een idee heeft? Snap niet echt waarom Kostenzer aanraad de spanning avn de voeding te meten (ik weet niet eens hoe dat moet, want er gaat 230V in en er komt 12/5/3.3 uit), en die spanningen variëren ook naarmate je CPU/GPU load meer wordt (is mij uitgelegd).
 
Op basis van jou gegevens probeer je een beeld te vormen wat er gaande is.
Wat de spanning aangaat, er kan een dip in de spanning zitten die lijdt tot een reboot.
Het is als een arts die via de telefoon een diagnose moet stellen, een beeld moet vormen van wat gaande is.
Alleen de patient geeft iedere keer aan dat het onzin is wat de arts vertelt.
Ik kan legio redenen aangeven waarom ik dit toch vraag in jou belang.
Dus het klikt niet. Probeer een andere arts te vinden.
Succes ermee.
 
Een computersysteem vergelijken met een diagnose van een arts.. Een beetje rare vergelijking vind je zelf niet? Een voeding probleem kan het bijna niet zijn want dan zou of het hele systeem ermee stoppen of je fans zouden op rare spanningen gaan werken (ledjes kunnen aan en uit gaan, fans stoppen er opeens mee) en dat is allemaal niet waar volgens lolliepop. Daarnaast is het raar dat het beeld uit valt en de fans opeens hard gaan draaien, dan lijkt het meer op een te verre overclock, verkeerde moederbord installatie of een sofwarematige fout. Als de gebruiker dit systeem al 1,5 jaar stabiel heeft draaien lijken me de eerste twee uitgesloten dus moet je gaan kijken naar het derde. Een moederbord fout zou overigens ook nog wel kunnen, een geringste verschuiving kan al voor problemen zorgen.

Dus dokter, wat denkt u ervan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niemand die me kan helpen? Inmiddels bijna een maand verder, geen reactie meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan