• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ID kaart in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACER10

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Weet iemand hoe je ID kaart gegevens (naam,adres,geb.datum) kunt inlezen in een Excel werkblad...
Dit om ons leden bestand van onze sportclub zonder fouten te kunnen aanvullen.

Hierbij een voorbeeldje.Bekijk bijlage adressen.xlsx

ID lezen

De bedoeling is dat ik de identieteitskaart kan inlezen met een lezer en er de nodige gegens kan uithalen naar het werkblad.
Het gaat om een Belgische ID kaart, werkend met eID.

Hoi Acer,
Ziej van Brugge zetje vanachter:):D
In bijlage heb ik een goed werkend voorbeeldje, maar je moet wel een paar dingen doen.
1. Je moet de software van de Belgische staat downloaden en installeren, link http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruiken/de_eid-middleware_installeren (nl in deze link staat voor Nederlandstalig België).
2.In bijlage vindt je ook een bestandje Release, in het mapje vindt je EID.Wrapper.Register (toepassing), die moet je ook installeren.
Heb je office 32 gebruik de X86 versie, heb je office 64 gebruik de X64 versie.
Dat is alles, kaartlezer inpluggen en testen met een Belgische ID kaart.
Ik hoor het wel.

Bijlagen

Ik heb de Eid belgium geinstaleerd, ID kan ik inlezen = OK
de 032 versie is geinstaleerd als administrator
Maar als ik de excel file start in de ID kaart wil inlezen krijg ik bijgevoegde foutmelding
fout.JPG

Hoi,
De foutmelding op zich zegt mij niet zoveel, ga eens kijken in de VBA code waar de fout zich voordoet, paswoord van VBA is test

Bij mij werkt het bestand probleemloos, ik vermoed dat er iets mis is gegaan in de voorbereidende stappen ( EID.Wrapper.Register uitvoeren enz...)
Komt de "EID.Wrapper" voor in je References, en heb je hem aangevinkt?

In de VB Editor >> Tools >> References

Bijlagen

• tools.JPG
    tools.JPG
    86,5 KB · Weergaven: 147
  • references.JPG
    references.JPG
    84,9 KB · Weergaven: 112
Hoi,
In uw VBA editor -> extra -> verwijzingen EID wrapper aanvinken
@Wheir, blij dat er iemand dit kon testen, gezien dit alleen werkt voor de Belgische ID kaart .
Edit, volgens de plaatjes van Wher, in het Nederlands Tools = Extra, References = verwijzingen

Laatst bewerkt:
bedankt

OK, het werkt goed... iedereen die geholpen heeft een welgemeende dank....

Acer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan