• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Id moet 8 cijfers bevatten

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

PeKi72

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2023
Beste community,

Ik heb een tabel waarvan een kolom staat het Id in: maar ik wil dat de id 8 cijfers bevat, dus een id met 5 cijfers wordt dan 00012345.
Dus ik rechtsklik op het kolom en ga naar kolom Eigenschappen en kies Aangepast en typ 8 nullen. Waarbij 12345 daadwerkelijk ook 00012345
wordt getoond in de cell. Maar als ik de cell selecteer staat in de formulebalk nog steeds 12345.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Gr, P

Zet het celformaat op 'tekst'

als je er tekst van maakt moet je er natuurlijk wel de nullen er weer voor zetten.
Omdat het celformaat tekst is zullen ze nu blijven staan met celformaat van nummmers zullen ze verdwijnen

Bijlagen

is nog al een werkje om de nullen ervoor te zetten van 10.000 records

misschien kan het ook wel met een formule
Dit is afhankelijk van je layout.
plaats hier even een klein excel bestandje

Bijlagen

Even nog een vraagje moet ik nog iets doen met deze vraag. Moet ik deze vraag nog afsluiten en kan ik het zo laten.

misschien dat je ergens moet aangeven dat de vraag is opgelost maar dat weet ik niet zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan