• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ID nummer 1 zoeken gaat fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naar mijn idee heet je tabel "Tbl_Opg_Kind" en niet de benaming die je in je procedure gebruikt "Tbl_Planning"...

Die tabel is er inderdaad ook.

op sheet Planning Evenementen staat de tabel Tbl_Planning.

Code:
Private Sub OpgK11_Change()
Set ws = Worksheets("Planning Evenementen")
    Set Rng = [Tbl_Planning]
    Set fnd = Rng.Find(what:=OpgK11.Value, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole, SearchOrder:=xlColumns)
    If Not fnd Is Nothing Then
        Naam11.Value = ws.Cells(fnd.Row, 3).Value
        BedragAA.Value = ws.Cells(fnd.Row, 4).Value
    End If
End Sub

met deze code gaat er dus iets fout zoals ik in #15 aangeef

als er dus een 1 bij keuze 1 ingevuld wordt, gaat het mis. er komt een verkeerde activiteit te staan
als er 2 of 3 of 4 of....enz bij keuze 1 ingevuld wordt, komt de juiste activiteit er te staan

Laatst bewerkt:
Sorry.....alleen knop "start hier" is van belang.
alle andere knoppen als niet bestaand beschouwen.

ik heb zo goed mogelijk alles overgenomen uit mijn originele bestand welke onmogelijk is om in zijn geheel te plaatsen.

alleen de codes die van belang zijn voor het probleem wat ik probeer op te lossen staan erin.
Als ik alles erin zou zetten, dan wordt het naar mijn idee juist ondoorgrondelijk.

Ik had inderdaad de andere knoppen ook kunnen verwijderen, zal er in het vervolg aan denken

Laatst bewerkt:
Doe toch maar even beter je best met een simpel voorbeeldbestand. Waarschijnlijk snap je dan al bij het maken waar je tegenaan loopt.

Dat is niet wat ik schreef.

Knipsel.PNG

Laatst bewerkt:
Hoe simpel moet ik het dan maken?
je schreef:..... Plaats een voorbeeldbestand. Dit bestand is voor de helpers ondoorgrondelijk. Er staan overal knoppen nagenoeg niets werkt.
Daar had je gelijk aan, dus dit verwijderd.

Ik heb de 2 tabbladen zoals ik het in mijn originele bestand heb overgenomen en zover verkleind en aangepast dat het voldoende is om het probleem te beschrijven.
Alleen de codes erin gezet die er toe doen.
In #15 nogmaals mijn probleem omschreven.
De tabel Tbl_Opg_Kind zou kleiner kunnen...daar veranderd mijn vraag niet door.

ik probeer juist zo goed mogelijk mijn situatie neer te zetten.

Morgen maar weer een dag...voor nu weltrusten

Jouw situatie is totaal niet relevant. Het gaat om het basisprincipe. Dus wat is jouw vraag? Het zoeken naar iets wat in de eerste kolom van een tabel staat en daar weer wat mee doen? denk ik. Als ik dan een bijlage open met meldingen dan kan je er toch voor zorgen dat je een bijlage plaatst die alleen de essentie van de vraag bevat?

Voorbeeldjes kunnen zo eenvoudig zijn als in de bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
goedemorgen.

Dat mijn situatie niet relevant is ben ik niet geheel met je eens. Het gaat uiteraard om het basisprincipe, maar daar kan men fouten in maken.
En dat was ook zo bij mij het geval. Na een nachtje slapen en met frisse moed jouw voorbeeld vergeleken met die van mij, heb ik mijn fout gevonden.

Code:
Private Sub OpgK11_Change()
    Set ws = Worksheets("Planning Evenementen")
    Set Rng = [COLOR="#FF0000"]ws.ListObjects("Tbl_Planning").Range.Columns(1)[/COLOR]
    Set fnd = Rng.Find(what:=OpgK11.Value, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlWhole, SearchOrder:=xlColumns)
    If Not fnd Is Nothing Then
        Naam11.Value = ws.Cells(fnd.Row, 3).Value
        BedragAA.Value = ws.Cells(fnd.Row, 4).Value
    End If
End Sub

Zo gaat ie goed

Iedereen bedankt voor zijn/haar inzet.
en ik zal de volgende keer beter opletten wat ik upload....:rolleyes:

Bevinden de cellen ws.Cells(fnd.Row, 3) en ws.Cells(fnd.Row, 4) zich ook in de tabel "Tbl_Planning" ?

Want dan zou dit voldoende kunnen zijn:

Als de kop van de eerste kolom van de tabel K1 is:

Code:
Sub M_snb()
   With [Tbl_Planning[K1]].Find("aa3", , , 1)
       x2 = .Offset(, 3)
       x3 = .Offset(, 4)
   End With
End Sub

Laatst bewerkt:
de cellen ws.Cells(fnd.Row, 3) en ws.Cells(fnd.Row, 4) bevinden zich in de tabel "Tbl_Planning".

Als de kop van de eerste kolom van de tabel K1 is:.... Bedoel je hiermee dat de Tabel op kolom K, rij 1 begint?
of dat de koptext van de eerste kolom "K1" is? Ik vermoed het eerste.

Code:
[I]With [Tbl_Planning[K1]].Find[/I]
Dit kan ik enigszins nog volgen.

Code:
[I]("aa3", , , 1)[/I]
Dit benodigd enig uitleg voor mij

Ik heb het op die manier nog nooit gedaan, zal tzt het eens proberen

Laatst bewerkt:
Ter illustratie zie de bijlage.

Het kan overigens ook met:

Code:
Sub M_snb()
   [Tbl_Planning[K1]].Find("aa4", , , 1).Select
    MsgBox Evaluate("=TBl_Planning[@K4]")
    MsgBox Evaluate("=TBl_Planning[@K6]")
End Sub

PS. met excuses voor het gebruik van 'select'

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt.

ik sla het op in de map voorbeeldbestandjes.
zal ooit wel weer eens van pas komen

mijn vraag is voldoende opgelost, en ik denk dat anderen met deze info ook wel verder zullen komen.

André

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan