ID opvragen met dlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jumping

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
goedemorgen,

Ik wil uit mijn database de gegevens opvragen van een bepaalde record. Daarvoor gebruik ik Dlookup.
Het lukt me prima om de naam en adres op te halen, maar wanneer ik als output het auto-ID wil hebben krijg ik een foutmelding.

Iemand enig idee?
Dank voor de hulp!

goedemorgen,

Ik wil uit mijn database de gegevens opvragen van een bepaalde record. Daarvoor gebruik ik Dlookup.
Het lukt me prima om de naam en adres op te halen, maar wanneer ik als output het auto-ID wil hebben krijg ik een foutmelding.

Iemand enig idee?
Dank voor de hulp!

Heet dat veld auto-ID, met het streepje? Misschien is dat het probleem???

Als je exact dezelfde formule gebruikt, dan krijg je inderdaad een foutmelding, omdat Naam en Adres ongetwijfeld tekstvelden zijn, en Auto-ID een numeriek veld. Om exact te kunnen zien wat er fout is aan de formule, zul je hem toch even moeten posten.... Wat je wel zelf kunt doen, is de veldnaam tussen [] zetten. Dus niet: DLookup("Auto-ID";"tPersonen"....) maar: DLookup("[Auto-ID]";"tPersonen"....). Hetzelfde geldt voor veldnamen met spaties; die kun je ook het beste tussen rechte haken zetten. Kortom: zet een veldnaam voor de zekerheid altijd tussen rechte haken...

En als je criteria gebruikt waarbij je verwijst naar een veld of keuzelijst op een formulier wordt het nog complexer:

voor tekst wordt dit:
=DLookup("[Region]", "Employees", "[LastName] = '" & Forms!Employees!LastName & "'")

Waarbij '" een dubbele quote gevolgd door een single quote is
en "'" een single quote tussen 2 dubbele quotes

Als je verwijst naar numerieke gegevens hoeft dat niet.
=DLookup("[LastName]", "Employees", "[EmployeeID] = " & Forms!Orders!EmployeeID)

Je kunt misschien ook overwegen het streepje te vervangen door een underscore? Dan heb je die rechte haken niet nodig. Maar als die veldnaam al in een macro of VBA voorkomt moet je wel overal gaan aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan