Ide Aansluiten op sata moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vertel het vammidag rond 2uur of het gelukt is ik wil programmas zoals mixcraf en fl studio weer in win 8 gebruiken en die naar win 8 zetten en ik wil miss van idee schijf dualboot win 7 maken vandaar als het kan of gewoon als reserve gebruiken

Laatst bewerkt:
Ho,

Mocht het niet lukken met programma's hier mixcraft en hier fl studio maar denk dat je daar op een andere manier bent aangekomen;)

Laatst bewerkt:
ik had hem aangesloten aan de ide0 poort en aan hdd en had hdd op 16 HEADS (Device 1 SLAVE ) gezet dus jumper op de enerlaatste en laatste pinnetjes gezet horizontaal als ik de jumper zo zette en de ide hdd aansluite opmoederbord en dan aanzete pc maakte ide hardeschijf geluidjes van dat die leest ofz en als ik dan pc opstart zegt hij detecting ide device en dan gaat hij niet verder hij zegt insert DVD omdat hij niet kan booten ook vind die hem in de bios hem niet willen jullie me helpen met de jumper goed zetten ik heb er ook de foto van de hdd toegevoegd eigen foto en ook de jumper lijstdie op hdd staat van internet mijne is niet goed te zien

ps ik heb 3jumpers die er in kan
vroeger tot nu stond de jumpers op master 16 heads device0 van foto jumper lijst bovenn 1ste

naam van de ide hdd is Excelstor Ganymede Model:J680 DCC:ESJ680-000 S/N G20FB4N 80GB
12345.jpg

hdd.jpg

Vriendelijke Groet Musaneter1

Goedemorgen,

Volgens mij moet hij op master staan al geprobeerd?

master dan boot hij toch via daar stond hij vroeger in mij oude pc op master nu is de pc kapot maar hdd denk niet

Hoi,

Nee je zal in de bios moeten aangeven dat hij van de sata schijf moet opstarten en als hij dit doet ziet hij je ide schijf als tweede schijf.

ik heb in de bios gekeken zonder dat ik nu de ide hdd er in heb gedaan heb hem eruit gehaald staat er dit als ik de ide aansluit blijf hij dan zo staan of veranderd de hard Disk Boot priority en komt mijn idde hdd er bij?? als 1ste

hard Disk Boot priority [pres enter] --> 1. Ch0 m. :Samsung HD322HJ (mijn sata schijf) 2. Bootable Add- In Cards (als ik enter klik staat dat er )
First Boot Device [Hard Disk]
Second Boot Device [floppy]
Third Boot Device [CDROM]
Password Check [setup]
HDD S.M.A.R.T. Capability [Disabled]
No-Execute Memory Protect [Disabled]
Init Display First [Pci]
Onboard vga [Enable If no Ext peg]
On-chip Frame Buffer Size[ 8mb+~2mb for GTT]

En Standaard Cmos Feature staat nu zo zonder ide hardeschijf

Date (mm:dd:yy) Sat, Nov 9 2013
Time (hh:mm:ss) 10:47:31

> Ide Channel 0 master [Samsung HD322HJ ] ( mijn sata hdd met sata kabel op sata 0 aangesloten)
> Ide Channel 0 Slave [none]
> Ide Channel 1 Master [HL-DT-ST DVRAM GH22] (mijn cdrom/brander speler met sata kabel op sata 1 aangesloten)
> Ide Channel 1Slave [none]

Drive A [ 1.44M, 3,5'' ]
Floppy 3 Mode suport [Disabled]

Halt on [ALL, But Keyboard]
Base Memory 640k
Extended Memory 1013
Total Memory 1015

dit was de lijst van opstart volgorde/Standaard Cmos Feature (wat in me pc zit en in bios is gevonden )

ik krijg de ide hdd als ik hem aansluit niet gevonden in de bios en hij maakt geluid de ide vandat hij stroom heeft en werkt en die geluid stopt niet ide hdd hij staat nu op 16 heads device 1 (slave)

ik heb opties 16 heads---> device 0 (master) / device 1 (slave)// Cable select// DEv 0 Forcing dev 1 present
15 Heads---> device 0 (master) / device 1 (slave)// Cable select// DEv 0 Forcing dev 1 present (andere plaatsen en de 16 heads staan op andere plekken e jumpers op foto op hdd)

32GB -->> device 0 (master) / device 1 (slave)// Cable select// DEv 0 Forcing dev 1 present

Auto spin disable -->> device 0 (master) / device 1 (slave)// Cable select// DEv 0 Forcing dev 1 present

Iig niet op cable select, maar op master zoals al vermeld is.
En als je het bios boot menu oproept, effe kijken bij opstarten of het F8 of F2 of zo is, dus niet IN het bios.
In dat menu kun je de schijf kiezen waar je vanop start en overrule je de bios setting.

Ik vrees dat de HD niet gezond meer is... als ik jouw waarnemingen lees.
Heeft iemand in jouw buurt niet even een extern USB doos waar je hem in testen kunt of je sluit met met zo'n speciale externe stekker aan, die werd geloof ik al genoemd op de vorige pagina.

Andre@home ik snap zin Iig niet op cable select, maar op master zoals al vermeld is. en vroeger in de oude pc alleen met 1 hdd die ik nu in andere pc wil doen stond hij op master gejumpert als ik de ide hdd aansluit en dan via bios boot menu opstart kan hij toch niet vinden omdat er 2 hdd inzitten vanaf waar hij moet opstarten omdat er 2 op master staan sata en hdd ide en op sata win 8 staat en op ide xp of vind hij die wel??

en ik kan hem in een hardeschijf dock testen (van vriend) de dock is met usb aangesloten op de computer van vriend als ik de hardeschijf er in doe word hij net als een usb stick herkent maar ik weet niet of de hardeschijf dock van vriend beschikt over een ide ingang of alleen sata of allebij

hoezo is de hdd niet meer gezond de hdd staat stond half jaar in de kast op zijn kop op de grijze kant zodat de ondrkant waar die componenten enz die kleine puntjes niet werden beschadigd

ik heb de ide getetst in een hdd dock (die hdd net een usb stick maken )hij werkt wel maar al maakt hij wel een geluid van dat die werkt ofz of zoekt maar als ik hem in mijn pc doe krijg ik hem niet werkent ik heb alleen slave 16 heads geprobeerd 15heads en 32GB Clip en auto spin Disable nog niet

Hoi,

Waarom niet zoals eerder gemeld eens als master en in de bios aangeven van af de sata schijf op te starten uitleg om in de bios te komen is al gegeven.

Indien je een IDE schijf als 2e schijf op een IDE poort aansluit en je hebt een sata schijf als bootschijf, hoef je alleen de schijf als slave te jumperen en aan de middelste IDE aansluiting op de kabel aan te sluiten, die head en 32GB size jumpers niet gebruiken, 16 heads is de normale setting maar denk dat de schijf niet goed meer is, zoals eerder werd aangegeven, Excelstor was een Chinese harde schijf fabrikant die niet al te beste harde schijven produceerde.

ik ga hem eerst als master jumperen en daarna van de sata starten door hem in bios als sata opstart te geven
als dat niet lukt zet ik hem op slave jumperen en aan de middelste IDE aansluiting op de kabel aan te sluiten (ik deed de bovenste kabel aansluiten op die hdd en niet de middelste van de kabel waar je 2 apparaten op 1 kabel kan zetten )

maar als ik hem master jumper word hij dan meteen in bios gevonden?? en dan open ik opstartvolgorde in bios en zet ik sata op 1

zometeen na 17:15 even proberen

op de ide schijf staat ook xp op van vorige pc waar ik data en fotos en paar programmas van af moet hallen en daarna de schijf wil formateeren en daarna hem als extra geheugen gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan