IDE channel driver pleite

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamnet

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
ik heb via configuratiescherm; apparaatbeheer; IDE ATA/ATAPI CONTROLLERS DE IDE CHANNEL installatie ongedaan gemaakt dat ging goed alleen na de reboot van de computer zei windows xp sp2 tegen mij ik kan de juiste driver niet vinden voor jou (heb een diamond 10 hd). ik heb met een speciale tool van maxtor de hd geformateerd etc en dat hielp ook niet wat moet ik doen? (ik dacht dat windows xp dat altijd automatische deed)

ik heb 3 harde schijven en ik heb het over de laatste de eerste staat windows xp sp2 nederlands op

Heb je heel per ongeluk een mobo diskette / CD ? Zo ja, dan zou je die eens kunnen "draaien".

Weet je wat je hebt gedaan ?

Ik ben bang dat je niet weet wat je hebt gedaan.

Op je MoBo zit hardware die er voor zorgt dat hij met harde schijven kan communiceren.

Die heb je de nek omgedraaid ( een van de twee kanalen).

En Ja XP doet dat vanzelf, alleen zover ik weet tijdens installatie. Hij gaat er van uit dat als jij wat verwijderd, je daar een bedoeling mee hebt.

Je zult in apparaatbeheer hem opnieuw kunnen installeren, waarbij je XP de mogelijkheid geeft om op internet te zoeken.

Eventueel zelf zoeken bij de fabrikant van je MoBo (download drivers)

En dan nooit meer verwijderen !!

Eric.

P.S. je hebt in je overmoed niet toevallig hem ook in je bios uit gezet.

Laatst bewerkt:
in de bios heb ik hem niet uitgezet. windows kan geen geschikte driver vinden op het internet van zijn cdrom en ook niet als ik de cdrom van mijn asus moederbord pak ik had hem verwijderd omdat ik alleen pio kon instellen en niet ultra dma

Bios

Staat hij in je bios op auto, zoniet dat proberen. Daar hoort hij eigenlijk op te staan.

Heb je wel een 80 kabel ??

In Windows let je op het volgende:

In apparaatbeheer kun je UDMA indien mogelijk kiezen. Zie voorbeeld (tempHM)

Dan zie vanzelf wat er gebeurd.
Let Op CD-rom's gingen vroeger nooit verder dan PIO en hele oude schijven ook niet.

Eric.

Bijlagen

• temphm.jpg
    temphm.jpg
    48,8 KB · Weergaven: 26
Apparaatbeheer

Ik denk dat er in apparaatbeheer nog een geel vraagteken staat iets als PCI bridge.

Installeer gewoon alles weer van je Asus CD (kan geen kwaad) wat er aan drivers op staat.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan