ide kabels

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonnie

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
kep nieuwe brander, maareh hoe zat het ook alweer met die ide-kabels. kep HD, brander en DVD. Welke moet prim. master enz.

Maakt in principe niet uit. WEL op iedere kabel één MASTER en één SLAVE.

Probeer de twee cd spelers niet beide op een IDE kabel te zetten.

Geplaatst door JBS
Maakt in principe niet uit. WEL op iedere kabel één MASTER en één SLAVE.

Probeer de twee cd spelers niet beide op een IDE kabel te zetten.
waarom niet? ik heb dat ook...is dat niet goed dan? :confused: (het nog geen problemen gehad iig)

Ja, dat vraag ik me ook af. Waarom mag je de cdspeler en brander niet op dezelfde kabel zetten??

Hoi, omdat je veel meer kans hebt op " buffer underums " als je on the fly copïeerd.

Groetjes

Meestal willen de branders op de secondairy IDE en daar op Master met niks erachter.
Als je de cd-rom en brander op dezelfde IDE doet werkt de funktie "on the fly" niet of niet goed.

In jou geval zou ik het zo doen.
Primairy IDE> Hdd(master) en cd-rom(slave),
Secondairy IDE> brander(master).

Het hangt er denk ik ook wel vanaf watvoor systeem je hebt. Ik heb zelf de brander en DVD speler ook op 1 IDE aansluiting en ik kan zonder problemen CD's op 48x on the fly over branden.

Geplaatst door RGTMO
Het hangt er denk ik ook wel vanaf watvoor systeem je hebt. Ik heb zelf de brander en DVD speler ook op 1 IDE aansluiting en ik kan zonder problemen CD's op 48x on the fly over branden.
Klopt, maar dit kan niet bij iedereen, daarom dat wij zo DIT advies geven. Anders heeft de topicvrager 2x werk.

nou, het is gelukt hoor. De brander zit erin. Nog ff bedankt vor jullie reacties!

Geplaatst door khk464
Hoi, omdat je veel meer kans hebt op " buffer underums " als je on the fly copïeerd.

Groetjes

Ik dacht al, ik heb nooit problemen met branden. En heb brander en DVD speler op 1 IDE kabel. Ik brand dan ook nooit on the fly.

Geplaatst door BrEeZeR

Ik dacht al, ik heb nooit problemen met branden. En heb brander en DVD speler op 1 IDE kabel. Ik brand dan ook nooit on the fly.
same here...nog nooit problemen gehad (brand ook niet on the fly) :D

Hoi, voor zover ik weet werkt een ide kabel maar in een richting tegelijk dus of schrijven of lezen. Als dan de buffer van je brander leegloopt heb je een buffer underum. Als ze dus op aparte kabels staan heb je meer kans dat de lezer toch kan volgen bij on the fly wanneer de source cd krasjes heeft. Dit vond ik nog op het internet:

how old is the burner after 2.1/2 3 years if you use the burner often you can get a problem with moving the laserunit aspecially philips (not only pccdroms have that problem!)if your handy you can grease the axle on wich the head is moving (special teflon grease green color) tiny amount!
you have to dismantle the cdromdrive (have many older cdroms got to life again ont his way even cdmusicplayers)

Groetjes

Laatst bewerkt:
Daarnaast met de huidige branders met een hoger geheugen, kan het ook wel goed werken als ze op één kabel zitten. Maar een copy on the fly kans "soms" wel problemen geven. Mede afhankelijk van het MOBO en progje dat je gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan