IDE-kanaal of ATA-channel 3 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bondje33

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2014
Na een week met veel BSOD schermen nadat ik AHCI-modus had veranderd in IDE-modus, wat dus niet zomaar kan kwam ik achter, heb ik uiteindelijk mijn PC weer op orde, lijkt wel. Ik start nu normaal op zonder BSOD's en heb veel drivers van mijn MSI Z77A-G43 moederbord met LiveUpdate5 + DriverTUner kunnen updaten, zelfs de BIOS is ongemerkt geupdate, meer geluk dan wijsheid dus dat dat is goed gegaan, maar ik heb veel drivers moeten terugrollen (zo heet dat toch?) en weer andere moeten installeren.

Nu zie ik in Apparaatbeheer onder IDE ATA/ATAPI-controllers dit:

ATA Channel 1
ATA Channel 2
IDE-kanaal
Intel (R) 7 Series/C216 Chipset Family SATA AHCI Controller - 1E02

Mijn vraag is nu: klopt dat IDE-kanaal wel?

Ik heb via nl via 'Stuurprogramma Bijwerken' laten zoeken in mappen op mijn PC en Windows installeerde toen IDE-kanaal, terwijl het eerst 'ATA Channel 3' was. Dat snap ik dus niet.

Niet dat ik nu problemen heb, maar na een week gehannes om dat AHCI weer goed te krijgen, ben ik er echt klaar mee nu en wil zeker weten of ik niet weer gezeik kan krijgen.

Oh ja, en deze vraag: ik had mijn 'Intel (R)Management Engine Interface' ook geupdate, maar nu geeft Windows Update onder 'optionele updates' aan dat deze beschikbaar is. Volgens mij had ik de nieuwste versie al? Hoe kan dat?

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
ja hoor, dat klopt.
Op elk mobo zittende meerdere typen kanalen voor verschillende soorten apparaten, vandaar die mix.

Dan die update van MS: daar het een optionele update is zou ik hem laten voor wat ie is, tenzij u problemen heeft met het onderdeel waar de driver betrekking op heeft. Hoed at kan.... MS heeft wel vaker zo zijn eigen ideeen over de dingen :-)

Ok, dank je.

Ik hoef me dus geen zorgen te maken.
Ik vond het raar dat het eerst 3 ATA Channel's waren, en dat ik hem niet kan terugrollen/zetten.
Kun je deze weggooien uit apparaatbeheer, herstarten, en staat hij er dan weer als IDE-kanaal of weer zoals voorheen, als ATA Channel?
Niet dat ik het doe, maar ben wel benieuwd.

Heb die update toch geïnstalleerd. Voor je bericht al. Dat ging verder wel goed. DriverTuners geeft alleen nog steeds dezelfde update.

Laatst bewerkt:
zolang er in het hardware/apparatenoverzicht geen rode kruisjes of vraagtekens staan en alles lijkt goed te werken, dan overal vanaf blijven en niets meer veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan