IDE kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik moet vanavond naar m'n zwager op wiens PC de brander niet meer in Windows 98 SE te zien is. Ik dacht begrepen te hebben dat hij wel in de bios te zien is.
Stroom is ok (gaat open en dicht).

De HD en het CD-rom station zijn wel te zien, maar zitten denk ik op een andere IDE-kabel. Ik heb hem gevraagd alle IDE-kabels na te lopen en aan te drukken, wat geen resultaat gaf.

Nu ga ik natuurlijk meteen alles controleren en evt. een meegebracht HD-tje even aan die IDE hangen om te weten te komen of hij werkt of niet.

Maar... wat kan ik doen als dat ene IDE-slot niet werkt? Kan ik iets (her-)installerenof zo en met welke software?
Moet ik de aanwezige CD van het moederbord gebruiken?

Er staat in de bewuste PC (via Configuratiescherm - System - Apparatenbeheer) een geel uitroepteken bij PCI-buscontroller (of zoiets), maar ik meen dat dat niet bij dit probleem hoort.

Any help?

Onder MS-dos proberen

Neem een Win98 opstartdisk mee, doet de cd het dan wel, dan kun je in ieder geval de hardware uitsluiten.

Ik heb dit probleem in windows ook een keer gehad en heb geen echte oplossing gevonden.
Ik heb simpelweg de autoexec.bat en config.sys aangepast zodat de cd rom al zichtbaar is voor windows en dat hij dus de windows drivers niet meer gebruikt.

Succes

Verwijder em es uit Apparaatbeheer en laat Windows zelf de driver vinden. Als de brander het gewoon altijd gedaan heeft, moet de driver van die PCI-buscontroller nog in Windows aanwezig zijn.

Geplaatst door Muurhond
Verwijder em es uit Apparaatbeheer en laat Windows zelf de driver vinden. Als de brander het gewoon altijd gedaan heeft, moet de driver van die PCI-buscontroller nog in Windows aanwezig zijn.

Dat had ik al gedaan, maar dan installeert de pc dezelfde driver met dezelfde fout.

Re: Onder MS-dos proberen

Geplaatst door eric_thuis
Neem een Win98 opstartdisk mee, doet de cd het dan wel, dan kun je in ieder geval de hardware uitsluiten.

Ik heb dit probleem in windows ook een keer gehad en heb geen echte oplossing gevonden.
Ik heb simpelweg de autoexec.bat en config.sys aangepast zodat de cd rom al zichtbaar is voor windows en dat hij dus de windows drivers niet meer gebruikt.

Succes

Kun je me de regels in autoexec.bat en config.sys eens geven? Kan ik dan natuurlijk ook eens proberen.

Nu gerepareerd!

Ben weer terug en hij doet het weer!
Eerst met opstartschijf W98SE opgestart en alle drives werkten uitstekend. Geen hardware kapot dus.

Daarna van alles geprobeerd, maar geen resultaat.
Ik herinnerde me dat er Spyware was verwijderd met Ad-ware en via deze site de logfile van Hijack beoordeeld werd. Bij dat laatste is er schijnbaar wat te veel gewist.

Ik heb het nu opgelost door VANUIT Windows de setup.exe van Windows 98 te draaien en Windows er dus opnieuw (overschreven/hersteld?) opgezet.

De brander stond toen weer mooi in het rijtje!

Iedereen bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan