IDE of SATA? En het formaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WDHBGS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
Hallo,

Ik zit met een WD Elements Desktop 640GB (zilver) waarvan de voedingsadapter kapot is:(. Met een andere voedingsadapter van iemand anders die dezelfde schijf heeft, deed hij het wel.
Nu ben ik van plan om een nieuwe externe behuizing (ik denk van Sharkoon bij ALTERNATE) te kopen. Maar ik zit nog met twee probleempjes.
Want ik weet niet welke groote de interne schijf die in de externe schijf zit heeft. 3,5 inch of 2,5 inch.
En ook niet of hij IDE (PATA) of SATA heeft.

Er zit nog tot 26 juni garantie op.
En wat ik ook doe, ik schroef hem niet open!:shocked:

Ik hoop dat iemand snel de antwoorden weet.:thumb:

Groetjes, WDHBGS:thumb::D:D:thumb:

PS: Er zijn ook nieuwe voedingsadapters beschikbaar, maar die wil ik niet want ze komen het meest uit het buitenland.

als je nog garantie hebt, waarom breng je hem dan niet met voeding en al binnen bij de verkoper?

Maar je kan toch ook gewoon een nieuwe adapter kopen? Zo duur zijn die dingen niet. Gewoon even controleren of de hoeveelheid ampere meer is dan op de hardeschijf staat en de hoeveelheid volt gelijk is en dan aansluiten maar.

Hmm...

@deheugden en @swallav,

Misschien iets voor mij om over na te denken...
Maar ik denk het niet.
Want die voedings-adapter is (geloof ik) niet meer bij WD te koop.
Wel op eBay, maar dat moet dan uit het buitenland.
En terug naar de winkel, krijg ik misschien een nieuwe.
Maar... m'n data dan.
Er is wel een manier om op de website van WD (http://wdc.com) de data te 'redden', maar dat is omslachtig en ook niet nodig.
En bovendien is met een nieuwe externe behuizing van Sharkoon helemaal geen voedings-adapter meer nodig. En zo'n behuizing is ongeveer de zelfde prijs als zo'n nieuwe voedingsadapter.
En voor 20 euro heb je al zo'n behuizing/voedings-adapter, data redden is omslachtiger en het is in de meeste gevallen toch duurder.

En, al zeg ik het zelf, heb ik meer aan zo'n behuizing dan aan een voedings-adapter, die immers uit het buitenland moet komen.

Dus voor mij een behuizing.

Maar, welk formaat en is het IDE of SATA???

Groetjes, WDHBGS:d:thumb::thumb::d

Misschien een domme vraag hoor, maar ehhhhh

Je zegt in je startpost dat je de WD niet wilt open schroeven.

Maar, hoe wil je de harddisk dan in een andere behuizing plaatsen?:o

@mrmusic,

Dan wil ik hem wel open schroeven.
Nu nog niet want ik vraag en zoek liever eerst wat het formaat is en of het IDE of SATA is.

Groetjes, WDHBGS

@mrmusic,

Dan wil ik hem wel open schroeven.
Nu nog niet want ik vraag en zoek liever eerst wat het formaat is en of het IDE of SATA is.

Groetjes, WDHBGS

Beetje onzinnig dan.....
Open schroeven moet je hem toch. Het is trouwens een 3,5 inch sata disk

je hebt toch de stroomkabel van iemand anders kunnen lenen? heb je dan geen plek om de data naar toe te kunnen kopieren met de geleende adapter? Of neem rechtstreeks contact op met de fabrikant en leg het probleem uit. Misschien sturen ze een voeding op.

Nee, niet kunnen lenen.
Dat kan bij hem ook niet.
Want het was dat diegene ook eenzelfde schijf soort heeft, maar hij gebruikt hem ook.
Hij had hem met zijn adapter alleen getest.

Groetjes, WDHBGS

@mrmusic,

Ik snap dat het een beetje onzinnig is.

Maar bedankt voor het antwoord!!!

Groetjes, WDHBGS

Nogmaals, je hoeft geen officiele adapter te hebben. Elke willekeurige adapter met de juiste specs voldoet. Die hoeven echt niet uit het buitenland te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan