IDE poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hihi, dat was dus de volgende stap die ik wilde nemen als het niet zou lukken:D Maar dan moet je toch nog steeds je bootvolgorde aanpassen.

Het gaat je vast lukken!:thumb:

Sorry Tanja... Zal niet meer voor m'n beurt praten! :D

Alle hulp is uiteraard welkom!! Hoe meer er meedenken, hoe sneller/beter de oplossing:thumb:

hihihih hartstikke bedankt ben helemaal in :love: met al die aandacht hahahaha....

Ik gahet morgen ff weer proberen, heb ik nu geen zin meer in.:cool:

Ik denk dat deze http://www.bcfirst.com/xpboot.exe al zou moeten werken. Als je hem hebt gedownload, diskette in a-drive, bestand uitpakken. Die zet hem zelf op je a schijf. Daarna opstarten met diskette in het station, en zorgen dat bootvolgorde eerst van A is.

Succes.

Okey, tot zover wil het wel lukke, hij strart vanaf diskette op. daarna krijg ik een of ander lang verhaal in het engels. Dat ik fdisk kan doen of format now en dat ik ook kan navigate naar een bepaalde map om dus wintt.exe (geloof ik) in te typen en dan dus XP te installeren direct.

moet ik nou nog format uitvoeren of hoe zit dat?

uit mijn hoofd moet je naar de map I386 gaan op je cd. Daar moet iets van een setup of install bijstaan. Zodra je bezig bent met installeren krijg je vanzelf de vraag of je wilt formateren.

Zorg dus wel dat je op de c schijf installeert. Doe geen update als hij daarom vraagt, maar een schone installatie

[edit] ik kan zelf nu ook geen setup meer vinden. Wel in de hoofdmap van de cd, maar weet niet of die ook onder DOS opstart[/edit]

Ik hoop dat andere op dit punt mee kunnen helpen. Ik ga ook nog even voor je zoeken

Laatst bewerkt:
Dat is dus ook het probleem die map, ik weet niet hoe ik erkom hahahah....
ik heb met dir/w gekeken en hij staat er wel tussen maar zo [1368] (in ieder geval zoiets je begrijpt wat ik bedoel. en ik kom er op de een of andere manier niet bij., Zal wel wee4r een of ander commando zijn ofzo. :confused:

Kun je op die pc nu nog in windows komen? Mijn vriend heeft net iets uitgetest. Winxp in de cd gleuf. Ga naar de map I386, dan naar het bestand winnt32.exe. Daar kun je ook kiezen voor een update of een nieuwe installatie. Moet je wel fat32 hebben (maar daar ga ik een beetje vanuit)

Als je niet meer in windows kunt komen, doe dan het volgende vanuit de Dosprompt.

ga eerst naar de letter van je cd. Type dan "cd i386"
, dan winnt32.

Dan zou de cd moeten starten.

Voorbeeld, stel dat cdrom letter d: heeft.

d:
cd i386
winnt32

Dit alles is voor de pro versie, weet niet of het met home hetzelfde werkt. Heb je de pro versie?

Ja ik heb PRo. maar ga nu eerst een hapje eten hoor :P ik ga strx verder, bedankt voor het helpen alvast tot hierzo.

Ik weet niet of ik er straks nog ben (boodschappen en zo) maar ik hoor het wel als je er niet uitkomt. Eet ze!:D

ik moet zelf ook nog effe weg om rommetjes te halen en daarna ga ik verder met klooien

Als ik naar die map ga, gaat dat goed.
Maar als ik dan zeg winnt32 dan zegt ie dat ie dat niet kan runnen vanuit dos. :confused:

Maar ik kan nog wel in windows komen hoor.

Maar het lijkt me als ik dat doe wat jij zegt vanuit windows dat ik er niet veel mee opschiet, i'll give it a try

Dat laatste wat jij zei, daar heb ik dus niks aan, want dan krijg ik gewoon weer een installatie over een installetie. Dus dan krigj ik vier opsartopties (heb nu 200, ME, en XP als optie) dan zou beteken dat ik gewoon nog een keer een installatie eroverheen gooi en daar heb ik niks aan, want ook mijn prgram files map blijt dan bestaan.

probeer het eens met het commando winnt.exe .
In plaats van winnit32.exe . Dit runt wel in dos . Hij vraagt dan of je niet beter smartdrive kunt aanzetten.
Dit kun je doen door alvorens winnt.exe in te geven. smartdrv in te typen. Dan moet dit commando echter wel aanwezig zijn op de a flop die je gebruikt. Zoniet dan duurt het gewoon wat langer.

succes

Nou het is me eindelijk gelukt! :D

Wat was nou het probleem (heb ff een vriendin van mij er bijgehaalt), mijn cd wil gewoon niet opstarten zeg maar tijdens het opstartproces. En XP runt alleen maar vanuit het opstartingsproces ofwel vanuit windows zelf.

Dusse, wat heb ik gedaan, win 98 erbij gepakt.

toen naar de a: (wel met opstartdiskette, format C:, dat werkte dus niet. Kwam doordat het een NTFS schijf is ofzow, dus heb ik eerst Fdisk ff gerund. Vandaaruit heb ik weer format c gedaan. En vervolgens win 98 geinstalleerd en daarna geupgrade naar XP.... hahahaha, lekker omslachtig, maar het werkt!
;)

Thanx to @ll...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan