IDE schijf klonen naar SATA schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Ik ga mijn Maxtor 120Gb IDE met o.a. Vista Ultimate vervangen door een SATA schijf.

Weet iemand hoe en of het mogelijk is om een IDE schijf te klonen naar een SATA schijf??

Het liefst uiteraard met een freeware programma:D

Heb je al e.e.a. geprobeerd met UBCD? Anders wordt het toch echt Windows opnieuw installeren...

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Ik heb nog niets geprobeerd, ben eerst op zoek naar informatie en ervaringn!

De wat recentere ''kloon'' programma's kunne volgens mij SATA wel aan. Dit is een kwestie van een paar tooltjes proberen en kijken of de SATA-HD herkend wordt. Als je even een UBCD'tje brandt probeer je de tools die onder Harddisk tools --> Cloning tools staan eens uit. Bij de meest recente UBCD lukte het hier wel, dus wie weet... Succes.

Laatst bewerkt:
wel en niet

Beste,

alles kan hoe makkelijk dat verloopt is iets anders, houd rekening met de mogelijkheid dat de sata controller specifieke drivers nodig heeft (tijdens instalatie f6) na klonen met welk programma men verkiest kan het gebeuren dat tijdens het opstarten het systeem vastloopt (dit omwille geen stuur programma sata controller te kunnen vinden).

Ook zie je steeds vaker dat systemen geen diskdrive meer kennen hierdoor kan je de f6 driver import niet gebruiken, oplossing hiervoor is met nlite een iso te maken waar je de drivers in slipstreamd.

Mijn advies voordat je hieraan begint de op de website van de fabrikant controller en microsoft kennisbank informatie op te halen of deze controller in de driver.cab van het ops stuurprogramma's heeft.

Mocht dat niet ondersteund zijn, kies dan na klonen in de bios (mits mogelijk) de sata controller uit te zetten, vervolgens het ops in veilige modes te starten, aldaar nieuwe hardware instaleren via door de fabrikant geleverde stuurprogramma's, dan restart in normale modes, dat zou de truck moeten zijn.

Die eide drive veilig opbergen na klonen na sata zodat je terug kan naar zijn oude staat mocht het systeem plat gaan.

Mocht je een programma willen om te klonen kan ik een iso voor je maken daarvan, succes en hoor of het gelukt is.

Ik ga mijn Maxtor 120Gb IDE met o.a. Vista Ultimate vervangen door een SATA schijf.

Weet iemand hoe en of het mogelijk is om een IDE schijf te klonen naar een SATA schijf??

Het liefst uiteraard met een freeware programma:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan