Ideal payment

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
784
Beste helpmij weet iemand welke Ideal aanbieder een goede service aanbied? Ben nu bij Mollie, maar de service is niet ok. Alvast bedankt groetjes Kalm
 
Een post van een regeltje vind ik best karig. ;-)

Wat heb je al gevonden? En wat zijn je eisen? Heb je hier al gekeken?
En heb je de voor en tegens al op een rij gezet?
 
Laatst bewerkt:
Bij een webshop (site inmiddels uit de lucht) had ik goede ervaring met Mollie gekoppeld aan PrestaShop. Wat is er anders met de service? Ligt het aan de webshop software? Of aan de webshop betaalmodule? Of aan de payment provider?
 
ps. heb gisteren eentje ontdekt waar je dus helemaal geen KvK nummer nodig hebt.

Stripe https://stripe.com/nl
Aanmelden bij Stripe is erg eenvoudig en vereist geen KvK- of ondernemingsnummer.

Stripe is een populaire betaalprovider voor e-commercebedrijven, met veel aantrekkelijke functies. Als je op zoek bent naar een goed alternatief voor Stripe, is Mollie het overwegen waard. Of het nu Stripe of Mollie is; samenwerken met een betaalprovider biedt online verkopers heel wat toegevoegde waarde.
 
Maar is het gratis in Nederland? Ik kan het niet vinden.
 
KvK registratie is niet duur, eenmalig bedrag.
Zakelijke bankrekening zijn maandelijkse kosten. Is dit bij Stri[pe vereist?
 
nee, is niet vereist. Kvk is eenmalig 75 euro. Bankkosten bij Knab zijn 6 euro per maand.
Als je particulier bent en je wilt Stripe gebruiken mag dat, als je maar zorgt dat je niet meer dan 1800 euro per jaar verdient. Dit is geen regel bij Stripe maar bij de belastingdienst.

Zelf ben ik klein onderneming, dus hoef ik geen btw af te dragen en dus ook geen btw vragen.
Dit mag zelfs niet op je facturen staan. Daarom staat er op de factuur van mij dit onderin:

Op grond van de kleineondernemersregeling (artikel 25 van de Wet op de omzetbelasting) heffen en vermelden wij geen omzetbelasting.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik zelf al jaren Stripe. Geen problemen mee. Goede interface, redelijke kosten, en prima support.

Hier kun je de transactiekosten vergelijken met andere payment providers en zien hoe je het op zet.
 
@Joost-7 In je artikel lees ik dat Stripe de betalingen via een buitenlandse partij laat verlopen 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan