ideale partitieindeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

andyr74

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Wat is een goeie partitie indeling voor een hard disk van 250 GB waarop WinXP komt? (ideale indeling zal wel niet bestaan)
Ik had zelf gedacht aan:
- C: winXp met de belangrijkste (veiligheids)progs zoals firewall, virusscan,... (30GB) Van dit basissysteem is dan makkelijk een image te maken.
- D: andere progs en games (70 GB)
- E: documenten, muziek, film,... de rest (rest van de 250GB = 150 GB)

Is dit een beetje een goeie indeling of zou de C kleiner mogen? en de D dan groter? Of progs en games splitsen? Nog enig advies?

Ik heb hier op 2 pc's de C-partitie ongeveer 8GB groot, dit is voor mij voldoende.:)

Het is voor ons moeilijk om voor jouw de ideale partitie indeling te vinden.
Denk er wel aan dat sommige programma's zich alleen wil installeren op de c schijf.
Het basissysteem backuppen is een goed gedacht maar denk er dan ook aan dat je al je games opnieuw moet installeren die nog niet geinstalleerd waren doen je je backup nam.

Ik ben er mij zeker van bewust dat alles wat niet op de C-schijf zal staan niet gebackuped zal worden. Op mijn huidige systeem had ik alle progs op de C staan en de games op D. Toen werden de games ook niet gebackuped.
De backup is trouwens ook enkel maar voor noodgevallen als ik het systeem eens opnieuw moet installeren. Vandaar dat ik dacht om op de C-schijf een soort basis systeem te hebben (OS, drivers, firewal,...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan