Ideeën nodig GIP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loekazn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2022
Beste mensen op deze forum.

Ik ben een leerling die een ICT richting volgt maar ik zit dus met een probleem. Ik heb geen flauw idee wat ik kan gaan maken als GIP. Ik heb PLC en C# kennis. Mochten er mensen zijn met een leuk idee laat het zeker even weten. Alvast bedankt! :)

Laatst bewerkt:
Mijn excuses voor mochten er misverstanden zijn. Met GIP bedoel ik eindwerken.

Ik rij elke dag met de fiets naar het werk en zie veel plastic flesjes en blikjes in de berm liggen.
Een systeem (infrarood/ultrasoon) wat plastic flesjes en blikjes in de berm herkent zodat een robot ze kan oppakken.

Is wel een interessant idee met al dat plastic in de wereld. Stel het is een plat getrapt blikje is het lastiger om op te nemen maar dat kan ik zien als uitdaging aangezien het makkelijker is om gewone plastic flessen op te nemen. Bedankt voor het idee.

Een systeem (infrarood/ultrasoon) wat plastic flesjes en blikjes in de berm herkent zodat een robot ze kan oppakken.
Duurzaamheid (hergebruik) en milieu (in dit voorbeeld geen troep) is altijd een goed idee. Dit lukt in dit voorbeeld niet met infrarood (warmte verschillen detecteren) of ultrasoon (weerkaatst geluid detecteren). Beide methoden "zien" onvoldoende scherp en kunnen geen verschil maken tussen plastic troep en een hobbel in het gras. Het lukt wel met een camera en software die het beeld kan analyseren maar dat is geen 123'tje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan