Ideeën voor project VisualBasic ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas2001

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2013
hallo wil iedereen die ideeën heeft ze hier posten
alvast bedankt
gr thomas2001

Hallo,

Welkom op Helpmij.nl! :)

Voordat we allemaal dingen gaan bedenken die te makkelijk/te moeilijk voor je zijn: Wat kan je al/heb je al gemaakt? Waarin heb je zelf interesse? En misschien kom je op een paar goede ideeën door zelf op internet te zoeken. Ik denk dat er zat mensen zijn met dezelfde vraag. Ik heb zelf ook vaak genoeg geen nieuw idee, waarna ik meestal een andere programmeer taal verder probeer te leren.

Hier al een ander voorbeeld op dit forum met dezelfde vraag: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/504829-Idee%C3%ABn-VB-NET-programma-tjes?highlight=ideeen

MartinJM

@thomas2001 Martin vraagt je volgens mij ook wat;
Wat kan je al/heb je al gemaakt?
Waarin heb je zelf interesse?

1.rekenmachines een emailer en een tekstbewerking programma
2.geen idéé

sorry voor de late reactie ik zat te programmeren

Dat lijken mij allemaal tutorial programma's, en daar is op zich niks mis mee maar dat wil je niet blijven doen.

Verzin een onderwerp
Maak OP PAPIER (of photoshop o.i.d) een idee van hoe je het gaat doen (zie je e-mail programma hoe ik je uitlegde hoe je iets moest doen)
En maak het vervolgens.

probeer eens hangman te maken (en dat kan altijd ZONDER mannetje, maar met x aantal fouten natuurlijk)

Een film database is altijd wel leuk om te maken. Hier zit genoeg in om simpel te beginnen en om meer functionaliteit aan toe te blijven voegen.

Een simpel begin zou zijn dat je films met alleen een id, title, year kunt toevoegen, bewerken, en verwijderen van een database. (kan een .txt/.xml bestand zijn, access database, mysql/mssql etc)

Uitbreiden kun je doen door meer gegevens over de film op te nemen in de database.
Zoals:
- korte beschrijving
- speelduur
- film poster
- eigen rating 1/2/3/4/5 (eventueel een eigen control maken met 5 sterren die je kunt selecteren)
- genres (meerdere mogelijk, simpel beginnen kan zijn één keuze mogelijk)
- acteurs
- link naar trailer / review
- data update van een film website (met alleen de titel kun je bij voorbeeld alles hierboven van het internet proberen te plukken)
- etc... een google search 'movie database' op afbeeldingen geeft je veel ideeen hoe je te werk kunt gaan

En data verzinnen is niet nodig wat je hebt zo een lijst compleet om mee aan de slag te gaan.

(hiermee leer je dus ook veel verschillende dingen, en als je van films houdt is het ook nog eens handig voor eigen gebruik ;))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan