Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En in de bios kun je de speed waarschijnlijk aanpassen.
de fan speed bedoelt hij/zij dan![]()
Als je opgeeft welk merk en model je moederbord is dan kunnen we ff kijken voor je.
Hallo
Het zou nuttig kunnen zijn om de huidige temp. te vermelden.
Zowel idle als stressed.
Voor hetzelfde geld is deze reeds optimaal , en hoef je helemaal niets te doen.
Peter
Ik plaats het niet voor niets heMaar lagere temp is altijd handiger he :>
idle: 55 Graden
stressed: 65-72 graden (schommelt veel)
Maar wil het i.v.m. overclocker maar dat zit er nu niet in.
je kan ervoor zorgen dat je kabels netjes weggewerkt zijn zodat de air flow wat beter is.
je kan de koelers stofvrij maken (met een kannetje lucht)
je kan ervoor zorgen dat de kamertemperatuur wat lager is (gamen met een jas aan FTW!)
je kan je kast wat extra fans geven.
overclocken met stock fan
daar ben ik dus GEEN fan van
nogmaals mijn opties
ook zou ik alle fans op 100% laten draaien
Ik ook niet hoor:thumb: Maar als je nog meer kan doen dan een nieuwe cpu cooler kopen tja dat is altijd makkelijk he
Als gaat hij maar een paar graden naar beneden alles is welkom en tja het doet zeker niks kwaads dus warom zou je het niet doen? :>
en heb je al naar de opties gekeken die ik voorstelde?
kabels weg > 5 - 6 graden verschil
schoonmaken > kan 10+ zijn als hij echt vies is
extra fans > veel graden minder
kabels weg: ze zitten netjes met een tailrip bij elkaar en niet voor de cooler.
schoonmaken: met stofzuiger ging niet zo goed en los maken zit er niet in want heb geen nieuwe koelpasta. Enig idee of met een compressor schoonspuiten goed werkt?
extra fans: bedoel je normale of CPU? want had vermeld zonder nieuwe CPU fan te kopen en wat betreft normale, heb er al twee en een goede airflow dus een er bij zal weinig verschil geven.
compressor kan, niet slim echtereen busje lucht kost 8 euro en kan je zeker 3 keer een full tower mee doen (haf - x)
extra fan is Niet voor de cpu maar voor de rest ( ik ging van 2 naar 5 en dat scheelt enorm)
Als je goede koeling wilt en geen geld uitgeven, zet dan de zijkant van je pc open, haal de zijkant er dus vanaf.
[/QOUTE]
niet mee eens helaas
in niet alle gevallen zal dit helpen, soms heeft dit zelfs een negatieve uitwerking.
bij de antec 900 (die ik ook bezit) is de airflow van voor naar achter, maar ook van de zeikant erin!
die draait zowel op de GPU als CPU + de airflow gaat van voor naar achter, met zeipaneel eraf gaat het er veels te snel uit!
(antec 900 met stock fans of dezelfde tricool alles op max ) en dan gaat het toch snel 4 graden OMhoog
ook met huisdieren is dit GEEN slim plan (en niet alleen omdat ze erin gaan zitten... maar vooral de haren)
(en nee ik ben geen basher, ik draai zelf ook een pc op een open test bench)
[qoute]
p.s ik gebruik ook een kleine compressor om de pc's schoon te spuiten, je moet dan rekening houden met de kracht die er vrij kan komen en even met een vinger of een stukje hout de Fans tegenhouden, anders draaien ze stuk
[/qoute]
wel mee eens( en ook die van de psu! gewoon een potlood erin steken , niet te diep maar wel tegenhouden!)
Mooie kast die 900.
heb zelf de 300 de 900 en de 1200 staan.
Zijkant eraf hoeft ook niet, maar kan soms wel helpen, maar bij deze kasten is dat niet nodig.
Koop gewoon een goede cooler voor op je CPU en je bent al snel geholpen, en daarbij zijn het de kosten niet hoor.
Beter een goede cooler, dan na een paar keer overclocken een nieuwe CPU moeten kopen.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.