ideeen voor ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik draai nu compiz... leuk spul alleen loop ik me wel te storen aan het fijt als ik even mijn muis een de hoek heb hij het beeld wilt gaan draaien.
hoe zet ik dat uit?
ik wil alleen dat hij actief word als ik rechts onder voor een buroblad kiest

Installeer de CompizConfig (Ubuntu software centrum --> ccsm in het zoekvak tikken, en de uitgebreide versie installeren).

Start vervolgens het programma op (te vinden onder het menu Voorkeuren (in systeem menu)) en zoek "Roteer bureaubladkubus" en klik daarop.

Vink vervolgens "Rand kantel aanwijzer" (nogal een vage zin :p) het vinkje weg en zie het resultaat!

Daarin zijn trouwens alle onderdelen te veranderen, aan te passen etc.

mr32 :cool:

Installeer de CompizConfig (Ubuntu software centrum --> ccsm in het zoekvak tikken, en de uitgebreide versie installeren).

Start vervolgens het programma op (te vinden onder het menu Voorkeuren (in systeem menu)) en zoek "Roteer bureaubladkubus" en klik daarop.

Vink vervolgens "Rand kantel aanwijzer" (nogal een vage zin :p) het vinkje weg en zie het resultaat!

Daarin zijn trouwens alle onderdelen te veranderen, aan te passen etc.

mr32 :cool:

rand kantel aanwijzer kan ik niet vinden.
in welke categortie zal hij moeten vallen?

De categorie Desktop... Die knop "Roteer Kubus" heeft als icoontje zo'n kubus met 2 pijlen. Als je daarop klikt, zou je dat vinkje moeten vinden...

heb ik nog een vraag... hoe kan ik mijn precessen bijhouden, zodat ik kan zien welke programmas draaien en ze geforceerd kan sluiten als er weer eentje is gecrashd?

Open een terminal en tik:
als je een process wilt beeindigen:
killall [procesnaam]
of
killall -9 [procesnaam]
om het proces hard af te breken

Of gewoon de systeemmonitor openen, wat veel simpeler en eenvoudiger is. Die lijkt heel veel op het Windows Taakbeheer. Dat programma is standaard te vinden in het Systeem --> Beheer menu.

ik had nog even een vraag,
ik zoek een paint programma zoals paint.net
gimp kan ik maar niet mee werken, het fijt dat de vensters los van elkaar zitten vind ik maar niet prettig.
en paint.net pakt hij niet op ubuntu.
ik maak gebruik van wine.

iemand een goeie oplossing hiervoor?

gewoon een simpel paint programma, maar wel genoeg om te kunnen editten,
alleen een programma zoals paint van windows kan ik weinig mee.

bedankt alvast weer :d

Ik weet geen tijdelijke oplossing, maar ik weet wel dat Gimp 2.8 een soort van Photoshop uiterlijk krijgt, dat je in ieder geval de losse vensters aan elkaar als één venster kunt koppelen met het bewerken erbij in. Toch blijft Gimp de beste voor Linux... :confused:

Ik vind KDE fantastisch en aangezien je fan bent van gadgets en Widgets is Kubuntu daar dus perfect voor!
KDE is grafisch mooier gemaakt en heeft wat van Windows 7

Ik weet geen tijdelijke oplossing, maar ik weet wel dat Gimp 2.8 een soort van Photoshop uiterlijk krijgt, dat je in ieder geval de losse vensters aan elkaar als één venster kunt koppelen met het bewerken erbij in. Toch blijft Gimp de beste voor Linux... :confused:

ja opzich is gimp een goed programma en kan ik er ook wel goed mee werken.
alleen ik vind die losse vensters zo ***! Maar jij zegt dat ik daar ook 1 venster van kan maken?

Ik vind KDE fantastisch en aangezien je fan bent van gadgets en Widgets is Kubuntu daar dus perfect voor!
KDE is grafisch mooier gemaakt en heeft wat van Windows 7

ik heb ubuntu :D
ja gadgets zijn leuk maar kan je systeem soms ook wel vertragen is mijn ervaring.

ik ben het er niet echt mee eens dat ubunutu grafish beter is.
bewerken van plaatjes doe ik liever op mijn windows pc...
maar ja ik heb daar niet altijd de mogelijkheid toe.

Vanaf GIMP 2.8, en die is helaas :confused: nog niet uit... De huidige versie is 2.6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan