Of je moet bedoelen: "schiet eens op", in dat geval zal ik stoppen met hulp verlenen.
Nope, totaal niet
. Sorry als het verkeerd overkwam. Ik waardeer jullie/jouw hulp erg :thumb:.
#define HEART ((char)0x03)
Werkt prima, top!
----------
Hier is de huidige code:
Code:
#include <iostream>
#include <ctime>
#include <cstdlib>
#define HEART ((char)0x03)
#define DIAMOND ((char)0x04)
#define CLUB ((char)0x05)
#define SPADE ((char)0x06)
using namespace std;
int main() {
srand( time( NULL ) ); // random seed
for(int index=0; index<1; index++) {
int card = rand() % 13 +1; // random 13
cout << card << endl;
}
cout << "1 tm 9 = Normal card value" << endl;
cout << "10 = Jack" << endl;
cout << "11 = Queen " << endl;
cout << "12 = King" << endl;
cout << "13 = Ace" << endl;
cout << "\n\n" << endl;
for(int index=0; index<1; index++) {
int suit = rand() % 4 +1; // random 4
cout << suit << endl;
}
cout << "1 = Spades " << SPADE << endl;
cout << "2 = Hearts " << HEART << endl;
cout << "3 = Diamonds " << DIAMOND << endl;
cout << "4 = Clubs " << CLUB << endl;
cout << "\n" << endl;
system("pause");
return 0;
}
Dit is wat ik wil doen (schrijf het ff allemaal uit, meer voor mezelf
):
maak 2 kaarten aan, dit worden de speelkaarten, print deze in ASCII style in een rechthoek met de waarden van de kaart er in. Vraag gebruiker of ze willen "checken" "betten" of "folden". 2 kaarten voor computer gestuurden player maken, met IF statement kijken wat speler doet, en kaarten vergelijken.
dan de flop 3 kaarten op tafel, player1 mag bepalen wat er moet gebeuren. Computer kan dan weer antwoorden, call, raise, fold.
turn, zelfde.
river.
kijken wie de beste kaarten mogelijk heeft, van 7 kaarten de beste 5. win, draw of lose.
----
Gaat nog lastig worden met de computer bestuurden speler. En mogen natuurlijk maar 4 asen etc in spel zitten dus niet dat iedereen asen heeft :/. Gaat ook lastig worden
. Ook moet er geld ingezet kunnen worden maar dat is niet zo moeilijk.
Wel moet de beurten omgewisseld worden dan niet deheletijd p1 bepaald wat er moet gebeuren
. Ook nog geen idee hoe dat moet gebeuren.
hmmm.... :rolleyes.
Heb het wel onderschat, maar wil het nog niet opgeven.
Nu moet ik de waarden van de kaarten opslaan voor, en blijven bewaren.
En een manier bedenken om te kijken of de kaarten al zijn geweest, want als ik een "int kaart2" aanmaak, kan die zelfde resultaat geven als "kaart".