Identieke bestanden opsporen en 1 van beide wissen

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Ik veronderstel dat ik door een verkeerde handeling in verkenner een pak bestaande bestanden heb gekopiëërd. Maar ik weet niet welke. Wat is de eenvoudigste methode zonder voor ieder bestand naar een dubbel te moet zoeken? Heeft er iemand een hint?
 
Is de inhoud exact gelijk (zie filesize), of moet er enkel naar de naam gekeken worden?
 
En heb je al software gevonden? Op internet zie ik een hoop tools en mogelijkheden.
 
Ik heb namen van software gevonden maar de menu's zijn in het engels of duits. Ik dacht de klus te kunnen klaren met een tool in verkenner.
 
Ik heb namen van software gevonden maar de menu's zijn in het engels of duits. Ik dacht de klus te kunnen klaren met een tool in verkenner.
In de verkenner kan je prima sorteren, en in W11 een apart tabblad maken, maar het blijft handwerk.
Misschien kan je met de Powershell wat doen, maar daar heb ik geen ervaring in, en met ChatGPT komt daarmee ook weinig weekends uit.
Ikzelf zou dan liever naar software grijpen.
 
Ik zou zeggen, Totalcommander is een perfect programma hier voor. Het is gratis. Daarvoor moet je bij het opstarten een 1,2 of 3 ingeven. Bij een aanschaf vervalt dit.
Misschien zijn er meer programma's die dit kunnen. Ik ben er zeer tevreden mee en heb niet verder gezocht.

Na het opstarten van Totalcommander klik je op het verrekijkersymbool kom je in het juiste deel.
Verder zou ik je willen verwijzen naar de moeite die gedaan is door Rein de Jong om dit uit te leggen:
https://www.reindejong.nl/d7best/files/Rein/tc-k01_-_dubbele_bestanden_zoeken.pdf
Succes er mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
CCleaner en Glary Utilities kunnen dat ook waarbij o.a. Naam, grootte, wijzigingsdatum en inhoud aangegeven kunnen worden.
 
@Senso
Ik heb CCleaner eens wat beter ter hand genomen en ja, die mogelijkheid zit daar ook in. Nooit geweten. Misschien nog net iets beter dan in Totalcommander.
Glary Utilities zou ik moeten downloaden om het te bekijken. Ik ben helemaal niet vertrouwd met die omgeving en zal dat eens bekijken als ik echt veel tijd heb.
 
Ik gebruik beide met een eigen doel. Zo heeft Glary Utilities een Opstart manager waar je zelf regels kan maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan