• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

identieke kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony vdw

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Beste,

mijn collega en ik organiseren een wielerspel op het werk. Met behulp van macro's kunnen we een rangschikking maken. Dat is geen probleem. De format van het bestand mag dus niet gewijzigd worden.

Nu, wat klein begonnen is, is gegroeid. We hebben reeds 30 deelnemers en we willen dat iedere deelnemer een identieke ploeg heeft. En om dat manueel te controleren heb je tijd nodig. In het tabblad deelnemers heeft iedere deelnemer een kolom met zijn of haar 10 renners. Ik wil een formule bekomen die bewijst dat die ploeg nog niet in gebruik is. Hoe doe ik dit?

Hopende op hulp, TonyBekijk bijlage Map1.xls

Je zou dan toch de Ploeg, zoals voor ogen moeten opgeven.
Daarna kan je makkelijk Checken of alle ploegen hetzelfde zijn.

Bijlagen

Dit is helaas niet wat ik zoek. Verschillende deelnemers kunnen 7 of in het slechtste geval 9 dezelfde renners hebben. Dit is geen probleem. Een probleem is pas wanneer er meerdere deelnemers dezelfde 10 renners hebben.

groetjes, Tony

Dag Tony,

deze is voorzien tot 50 deelnemers, maar eventueel eenvoudig uit te breiden.

mvg

Leo

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan