• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

identieke kopij tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
beste forumisten,

mag ik jullie eerst en vooral een voorspoedig en gezond, en excellent 2013 wensen?

het is mijn twee werkdag van het nieuwe jaar en hier ben ik al met een 'probleem'...

Op welke manier kan ik, binnen een bestand, een identieke kopij bekomen van een tabblad. Met identieke kopij bedoel ik dus opmaak, lettertype, opmaak enz... die hetzelfde zou moeten zijn.
Wijzigingen die ik op het 1e tabblad maak zou ik ook willen zien op de identieke kopij...

mss via koppeling dacht ik maar ben benieuwd of er een andere manier bestaat...

Gegroet,

spiesse

Hallo Spiesse,

Waar gaat het je bij de kopie om? Als het enkel om het zichtbaar zijn gaat zou je gebruik kunnen maken van de camera.
Zie bijv the_camera_tool
voor een beschrijving.

Hey Thoralf,

in de kopij zou ik bepaalde kolommen willen verbergen, desnoods verwijderen, filteren enz...

In het 'hoofdtabblad' liggen de kolommen die ik wil printen ver uit elkaar... Ik werk in dat tabblad ook met userforms ed en heb geen zin om die aan te passen aan de verschillende ranges enz... :)

Ik ga je cameratool zeker es bekijken!

Een kopie van je werkblad maak je door met de rechtermuisknop op het betreffende tabblad te klikken en vervolgens de optie 'BLAD VERPLAATSEN OF KOPIEREN' te kiezen. De rest wijst zichzelf.

HierEnNu,

een kopij maken van een tabblad behoort tot mijn mogelijkheden :) maar ik ben op zoek naar een manier om op het gekopieerde tabblad te zien wat ik in het originele tabblad doe..
dus een identieke kopij...

als ik een kopij maak van een tabblad en ik typ bv iets in cel h40 in het originele tabblad, dan wil ik direct in het gekopieerde tabblad deze verandering zien...

Ik heb het even niet geprobeerd, maar zou het een oplossing zijn om op het ene blad een change-event te installeren, die van dat blad een copie maakt, en die bij de volgende gelegenheid overschrijft?
Misschien is dit wel zoiets als het schieten van een kanon op de welbekende mug, maar niet geschoten is altijd mis.

Verkeerd begrepen.

Volgende optie: selecteer alle gegevens in het tabblad, kopieren, ga naar leeg tabblad, plakken speciaal, koppeling plakken. opmaak plakken, kolombreedten plakken etc.
Of is dat ook niet de bedoeling?

ik heb ook voor deze optie gekozen... met de nodige aanpassing:

koppeling plakken ging niet (hoe dat komt dunno). heb dan de volledige opmaak overgenomen van het bronttabblad.
Daarna de nodige kolommen verborgen.

Ik kan dus voorlopig verder...

Dank voor het meedenken! Ik zet deze op opgelost (voorlopig toch)

groeten
spiesse

Kun je niet beter een macro maken waarin je de opmaak van het originele bestand omzet in je gewenste opmaak.
Je hebt dan maar op één plaats gegevens staan die steeds veranderen.
En natuurlijk ook weer een macro die alles weer netjes terug zet.
Hoewel ik er weinig ervaring mee heb lijkt mij een togglebuton daar zeer geschikt voor.

jups popi!

ik ga uw toggle button es moeten bekijken, want da zou ook een mogelijkheid zijn om bepaalde ranges printbaar te maken.

Maar dat zal eentje voor maandag zijn :) excellen doe ik het liefst tijdens mijn werkuren :)

gegroet en bon weekend!

spiesse

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan