identiteit instellen verloopt niet vlekkeloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rusty

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Ik heb onlangs in OE identiteiten ingesteld.
Wij hebben 4 -mail adressen, derhalve zijn er ook 4 identiteiten ingesteld.

Stuur ik nu intern een mail naar een van de overige e-mail adressen dan komt de mail in de juiste identiteit terecht.
Extern gebeurd dit niet en komt dit meestal in de hoofdidentiteit terecht maar in 2 gevallen is dit ook in een andere id terecht gekomen.

Ik heb geprobeerd dit met Planet op te lossen, zowel telefonisch als via mail, maar zij ondersteunen dit helaas niet.

Ik hoop dat ik via Help-mij de oplossing kan vinden.

Planet heeft de mogelijkheid om extra mailboxen te nemen bij een account. (Kost niets, wij hebben er 3 maar volgens mij kan het tot 4 lopen)
Je maakt voor iedereen een mailbox aan met het daarbij behorende e-mailadres en je bent van al je problemen af.

Zie onder 'mijn gegevens en mailboxen'

Mailboxen

Standaard beschikt u met uw Planet Internet abonnement over vier mailboxen, die elk 20 MB groot zijn. Aan elke mailbox kunt u bovendien vijf e-mailadressen koppelen. Handig als u uw gezinsleden of bijvoorbeeld uw sportvereniging een eigen mailbox en e-mailadres wilt laten gebruiken. Indien uw mailbox niet genoeg ruimte bevat, kunt u uw mailbox vergroten.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog geen ervaring met meerdere mail boxen.
En wil dit best gaan proberen.

Blijf ik dan wel met genoemde identiteiten werken ?
of moet ik op een andere manier van de ene naar de andere mail box switchen ?

Als jullie allemaal op 1 p.c. zitten dan is het werken met identiteiten in OE DE manier. Kun je dus zo laten.
Alleen zal er m.b.t. Planet voor iedereen een ander nummer komen bij gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen met OE.

Doe het maar gewoon dat is het handigst. Je krijgt alles op papier binnen.
Je krijgt dan 1 hoofdidentiteit (je oorspronkelijke) en daar bengelen dan 4 mailboxen aan.
Wij vinden het ideaal.

Je blijft houden dat je dat schermpje krijgt met de diverse users. Tenzij jullie op aparte pc's werken. Dan is het anders.

Ik heb de mail boxen aangemaakt, de emailadressen verhuisd en accounts aangemaakt.
Nu heb ik de accounts aangemaakt terwijl ik in de hoofd identiteit zat, het blijkt dat ik nu alles op de hoofd identiteit binnenkrijg.

Blijkbaar moet ik nu per identiteit een account aanmaken
en de overige verwijderen klopt dit ?

Nog een aanvullende vraag:
Ik zou het prettig vinden om van 2 identiteiten, op zowel de hoofd id als de sub id de mail te krijgen, het gaat dan met name om de mail van sportclubs.
Kan dit door de accounts op beide identiteiten aan te maken ?

Zodra je in de hoofdidentiteit een nieuwe identiteit aanmaakt zegt Windows: Overstappen naar nieuwe identiteit?
Je krijgt dan de eigen OE van zeg maar Pietje.
Daarin kun je dan ook weer submail aanmaken.
Dat noem je een alias.
Ze komen dan wel in dezelfde mailbox Pietje.

Voorheen had je het een en ander. Kopieer alle wab en dbx bestanden en zet ze in een map die je terug kunt vinden (per persoon)
Kun je vinden met de zoekfunctie en het intypen van *.dbx
*.wab

Ik heb gekeken naar de wab en dbx bestanden.
Ik kon hier geen bestanden ontdekken, die in mijn ogen e mail adres of mail box gebonden zijn.

Ik heb daarom maar besloten om hetgeen ik eerder aangaf te proberen.
Dus per id=mailbox een account aangemaakt.
Intern werkt dit, extern maar even afwachten.

Ik heb in de hoofd id nu 3 accounts staan, afwachten of ik nu ook de mail van zoon en dochter krijg.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Mocht het toch niet blijken te werken dan hoop ik dat je me weer verder wilt helpen.

Op het moment dat je zoon een mail wegstuurd met de naam huppeldepup en ook weer op dit adres ontvangt komt dit vanaf heden in zijn eigen mailbox.
Daar komt jouw mail niet meer aan te pas.
Ook G-mail post (Helpmij) komt zo binnen in een eigen OE.
Wat ik niet begrijp, je moet het wab (OE adresboek) en dbx files (je mail) zoeken. Anders ben je alles kwijt.
Minimaal moet je postvakin.dbx en verzonden items.dbx kunnen vinden als je niet met mappen voor je post werkt.
Misschien heb je codes niet zichtbaar staan.
Had ik dat niet gezegd?
In de verkenner op Extra/Mapopties/Weergave. Je een stip zetten voor verborgen bestanden en ..... weergeven. Dan pas 'ziet' de zoekfunctie ze.

Laatste stand van zaken:
Per id een account, geen dubbele meer dus.

2 externen laten mailen, bij de 1e ging het goed, de 2e kreeg foutmeldingen dat de mailbox niet gevonden kon worden.
Ligt het aan de mail van die persoon ? Hoe dan ook bij de 1e ging het goed, toch maar even awachten ?.

Dbx bestanden gevonden maar niet te ontdekken bij welke id ze horen en durf dus niets in mappen te gaan zetten.
Opgelost door te kijken in C:\Windows\aplication data\identities (zie bijlage identities) Een unieke map per id aangemaakt: 4 kan ik er nu thuisbrengen en lijken ook in orde. Allen heb ik 1 id (beginnend met DFA5) teveel.
Wab bestanden (zie bijlage wab bestanden)
Alleen de hoofd is heeft een adresboek en er zijn gedeelde contactpersonen.

Alleen de hoofd is heeft een adresboek en er zijn gedeelde contactpersonen.

Bedoel je dat je dit vond in het was? Dat kan maar nu kan iedereen zijn eigen adresboek gaan opbouwen.
Iedereen heeft nu tenslotte zijn eigen identiteit en mailbox.
Wij gebruiken de hoofdaccount zelfs niet meer.

Wat die dbx bestanden betreft.
Om verwarring te komen kun je het beste onder Extra/opties/onderhoud de plaats veranderen waar je mail staat.
Maak een map bij documenten. In ieder geval op een plek die je altijd kopieert als je moet formatteren.
Die dbx onder doc.and setting is echt iets om te vergeten.
Haal alle post nogmaals bij jezelf naar binnen via bestand/importeren van berichten.

Vervolgens maak je even mappen aan met alle namen.
Piet naar Piet, Mieke naar Mieke. Nu heb je de post gesplitst van iedereeen. Dan kopieer je die mappen (onder doc.and settings/jij/ identiteiten enz. (in de verkenner en je zet het op de andere pc of bij de andere identiteit.

Per id een account, geen dubbele meer dus.
Je kunt in iedere OE bij iedereen extra e-mailadressen aanmaken via Extra/accounts/toevoegen. (Aliassen) Je kunt bij je provider zien hoeveel.

Bedoel je dat je dit vond in het was ?

Waar staat was voor ?

Waar vindt ik doc. en settings ?

Bedoel je dat je dit vond in het was ?
Hahaha, het duurde even voordat ik zelf begreep wat ik schreef. Ik bedoelde het wab inplaats van was als reactie op deze zin:
Alleen de hoofd is heeft een adresboek en er zijn gedeelde contactpersonen

Voor de duidelijkheid:
Jullie werken allemaal op 1 pc.
Als iemand nu OE start komt er een schermpje met identiteitsaanmelding.
In jouw geval klik je op Rusty en je geeft je wachtwoord.
Nu krijg je je eigen OE
Met je eigen adresboek.
Met je eigen mailtjes.

Zo behoort iedereen dat te hebben.

Daarnaast kun je dus nog aliassen aanmaken op dezelfde manier als je het anders doet (binnen je Outlook Express) Wel gebruik je dan hetzelfde inlognummer en naam richting je provider.
Zodoende komt het dan wel in dezelfde OE.

Mijn Gmail-account komt ook via OE binnen en wel als een apart account. Zo zou jij dus nog Miranda Gmail (ik noem maar wat) extra in dat inlogschermpje kunnen hebben. Ik vind het prettig als prive en Helpmij b.v. apart blijven. Hoe dit bij mijn provider Planet telt weet ik niet.

Wel, ik ben benieuwd of het, bij jullie, een beetje in elkaar zit zoals ik boven beschreef.
Mailbox niet gevonden lijkt me eerder een typfoutje in het aanlog nummer of naam of wachtwoord.

Als je XP hebt zie je documents en settings direct onder de C:\ staan. Heb je een andere Windows zoek ze dan maar op met de zoekfunctie. Vind ik net zo snel gaan trouwens :)

COLOR=red]Voor de duidelijkheid[/COLOR] :
Jullie werken allemaal op 1 pc.
Als iemand nu OE start komt er een schermpje met identiteitsaanmelding.
In jouw geval klik je op Rusty en je geeft je wachtwoord.
Nu krijg je je eigen OE
Met je eigen adresboek.
Met je eigen mailtjes.

Zo werkt het inderdaad voorlopig nog bij ons.
(Er komt binnenkort wel een 2e pc).
We werken nog niet met wachtwoorden, dus alles is voor iedereen toegankelijk.

Ik heb inmiddels ook zelf externe mail verstuurd en ik ben blij dat ik je kan vertellen dat het werkt en dat het bevalt. Dus ik ben tevreden, zo tevreden dat ik het er
bijna wel bij zou willen laten.

Bij het fijn-regelen zoals door jouw aangegeven loop ik nog wel tegen wat dingetjes op.
Zo kan ik nog steeds de documents and settings niet vinden, wellicht dat dit aan de oudere versie (ME)van Windows ligt.
Nu staat alles op de volgende locatie:
C:\Windows\aplication data\identities

Als ik het goed begrijp raad je mij het volgende aan:
+Een map in documenten maken dus bijvoorbeeld:
D:\Mijn documenten\Outlook express\naam 1, 2,3,4
(Outlook express en de namen worden dus door mij aangemaakt).
+Hierna verander ik de locatie bij elke id met Extra\onderhoud\opties en vermeld hier de bovengenoemde locatie.
+Vervolgens haal ik de post nogmaals binnen via Bestand importeren van berichten.
Ik geef hierbij aan OE6\de betreffende id\vervolgens krijg ik de locatie waar het nu staat\ik geef alle mappen aan etc. en geef de nieuwe locatie aan.
Hierna zou alles op de nieuwe locatie moeten staan.

Loop ik geen risico wat kwijt te raken ?
Het draait nu lekker en het zou zonde zijn als dit weer teniet gedaan wordt.
Staat alle mail nu ook weer in de desbetreffende mappen ?
Haal ik nu ook oude reeds verwijderde mail weer binnen ?
Kan ik alles op de oude locatie verwijderen ?

Je hoeft het op de oude locatie niet te verwijderen.
Dit doet OE zelf of kopieert deze.
Kwijtraken doe je het niet.
Zet voor de zekerheid ook een wab kopie in die nieuw aangemaakt mappen.
Het is mij nooit gelukt OE zo gek te krijgen dat hij daar ook het adresboek bijhoudt maar indien je gaat formatteren en je vergeet het wab weg te halen uit C:\Windows\aplication data\identities, dan heb je nog iets.

Wat doc and settings betreft: ik ging er vanuit dat je XP had.

Goed zo het werkt dus :)

Wil je nu, ik noem maar wat, voor Helpmij een ander account, dan kun je dus in je eigen OE nog een account aanmaken (alias)
Gmail kun je ook apart via OE binnen krijgen.
Hotmail tegenwoordig niet meer.

Veel plezier van OE!

En als je veel post krijgt en ook met mappen werkt voor families/personen of bedrijven dan kun je ook nog met berichtregels gaan werken. (Extra/berichtregels)
Alles van Piet neerzetten in de map van Piet.
Alles van Marie enz.
Bespaart je een hoop geschuif.

Waar ik bang voor was, is gebeurd

Ik heb de locaties veranderd
Maar met het importeren is iets goed fout gegaan

Een 1e blik leert dat de Hoofd id en een sub id goed gegaan zijn, bij 2 andere zit alles door elkaar ?

Wat nu ?

Alles weer doen zoals je al deed.
Mix van berichten importeren in account.
2 mappen maken Piet en Jan.
Post uitsplitsen.
Afsluiten

Daarna Piet openen.
Importeren maar nu opletten dat puntje staat bij importeren uit OE archief.
Vervolgens kun je bladeren naar de lokatie die je zo langzamer hand wel kunt dromen denk ik :p

Hier na doe je voor Jan hetzelfde.

Op de oorspronkelijke locatie staat niets meer op een na dan.
Echt zonde het ging zo goed en ik was er al bang voor.
Zie vorige berichten

Ik heb alles handmatig aan zitten passen en het lijkt weer wat op het oorspronkelijke.

De locatie is in ieder geval veranderd, het ophalen van berichten doe ik maar niet meer....... te link.

Dat kan gewoon niet.
Zoek eens naar *.dbx.
Je krijgt nu alles bij elkaar. Ook de lokaties.

Ik heb dbx bestanden, ook in de nieuwe locatie.
Maar er is gisteren gewoon iets fout gegaan, wat is mij niet duidelijk.
Wel kreeg ik tijdens het importeren de melding dat de de gegevens uit de oude lokatie in gebruik waren en dat ik deze niet kon bewerken en ik heb toen de id's geselecteerd.
Op de oorspronkelijke locatie staan nu 5 bestanden, waarvan er 2 nog gegevens bevatten, de overige zijn nu leeg.

Zoals gezegd bij 2 id's ging het goed, bij de andere 2 kreeg ik gewoon alles van iedereen binnen inclusief mappen. Op de een of andere manier is alles dus samengevoegd.
Vervolgens heb ik handmatig e.e.a. verwijderd, zodat alles weer bij de juiste id's staat.
Wat ik nu zie zal op de nieuwe veiligere locatie staan.
Al het nieuwe e-mail verkeer komt hier nu op, het ziet er weer goed uit.
Het lijkt me beter om het nu maar te laten zoals het is.

Ja, zeker doen.
Je had waarschijnlijk eerst moeten splitsen.
Dan exporteren naar de eigen mappen.
En dan importeren in de nieuwe account.
Op de een of andere manier heb je iets laten staan waardoor het in gebruik bleef.

In ieder geval heb je nu een perfecte manier om alles naar een ander account te sturen.
Geniet er van.
En maak nog eens die mappen aan en daarna laat je de berichtregels er op los.
Dan fietst alles direct in de goede map. Ik vind het ideaal.

groetjes Elisa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan